bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

تساقط الشعر المزروع بالتدليك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الاخوة الأعزاء انا مسوي زراعة شعر للرأس منذ 19 يوم

وكان غسيل شعري مجرد اضع رغوة شامبو بالأسفنجة وبعده اشطفه

والشعر ماسك مايتساقط لكن صار لي يومين اقوم بعمل تدليك خفيف بالسفنجة

والاحظ شعر ماسك في السفنجة هل هذا طبيعي ولا انا خربت الشغلة :)

يعني المفروض اصبر شهر وبعدين اعمل تدليك ولا مو مشكلة الأن اعمل تدليك

وفي سؤال ثاني الاحظ تكون خثرات بيضاء اوقشرة لكن حتى مع التدليك ماتروح

شاكر ومقدر لكم جميعا

santos11

Member
اخي التدليك في هذا الوقت مضر على ما اعتقد لان التدليك بيبدأ في الشهر التالت
وبخصوص التساقط يمكن انك بدأت عندك مرحلة التساقط
والقشرة موضوعها عادي فلا تقلق
تحياتي

السلام عليكم اولا احب احى الاخوة اللى بيشاركونى نفس الحالة الصلعيىة تحية لاخوتى القرع فى حد سمع عن نتروجرو سيرم وشامبو انا قلت اديكم امل المنتج ده حاصل على براءة اختراع المنتج احسن من المينوكسيديل لانه اولا فى مجموعة معادن بيحتاجها الشعر لمنع التساقط ثانيا فى مجموعة من البروتينات لاعادة تحفيز نمو الشعر ومجموعة من الفيتامينات لاطالة فترة نمو الشعرة ثانيا ودى الاهم فى مضاد لهرمون الداهيدتستسترون واللذى يعتقد وبشكل اساسى انه هو المسئول عن نمط الصلع الوراثى اللى بيصيب 90% مننا احنا الصلع واحنا طبعا عارفين حساسية جزور الشعر لتحول التستسترون الى الداهيد تستسترون dhl ثالثا قامو بعمل تجربة عملية بيته وبين المينوكسيديل وجدو بعد 14 يوم من التجربة ان المينوكسيديل كان له تاثير 58% زيادة فى نمو الشعر بينما النتروجرو بتركيبته المعقدة حقق زيادة فى النمو 121% وبالفعل ان جربت ده على نفسى وفعلا تم نمو شعر جديد وشكله واضح بعد 3 اسابيع بس وانا عارف ان المينوكسيديل بياخد مش اقل من شهرين عشان اشوف الشعر الجديد وكما بيكون خفيف وتكاد تراه الفرق رهيب رهيب رهيب

النترو جرو فعلا روعه انا كنت فقدت الامل فى موضوع الشعر ده لكن النترو جرو واضح انه ممكن يكون الامل وعلى فكره انا هاستخدمه مع المينوكسيديل واقراص الزن مع المحافظة على الاطعمة الغنية بمادة السستين بى 6 مثل صدور الفراخ والقمح والبندق والبصل والثوم

اخي التدليك في هذا الوقت مضر على ما اعتقد لان التدليك بيبدأ في الشهر التالت
وبخصوص التساقط يمكن انك بدأت عندك مرحلة التساقط
والقشرة موضوعها عادي فلا تقلق
تحياتي

اشكرك اخي العزيز على تجاوبك وردك
بس شكلك خوفتني يعني الشعر اللي سقط ماراح يطلع:)

النترو جرو فعلا روعه انا كنت فقدت الامل فى موضوع الشعر ده لكن النترو جرو واضح انه ممكن يكون الامل وعلى فكره انا هاستخدمه مع المينوكسيديل واقراص الزن مع المحافظة على الاطعمة الغنية بمادة السستين بى 6 مثل صدور الفراخ والقمح والبندق والبصل والثوم

هلا بك اخوي
شكلك والله حمستي حق هالشامبوا
بس ماقلت وين احصله اذا اردت اشتريه وبكم سعره
مع الشكر والتقدير

أعلى