bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

افضل انواع الفيتامينات للشعر

spiderman2010

Member
ياريت اللى جرب فيتامينات للشعر او دكتور وصفلوا فيتامينات يفيدنا بالفيتامينات المفيده للشعر

وداد

مدير عام
أخي سبايدر مان ،،

الفيتامينات كثيرة جدا وكل نوع به نسب مختلفة من الفيتامينات والمعادن والمواد الاخرى ،،

والنوع الذي يناسب شخص قد لا يناسب آخر ،،

وصعب علينا ان نوصف لك دواء معين ،،

ولكن سأخبرك عن اهم الفيتامينات المفيدة للشعر وليس الدواء ،،

فيتامين أ وفيتامين ب المركب وفيتامين سي وفيتامين اش او مايعرف بالبيوتين وفيتامين هـ وفيتامين اي وكذلك الزنك والحديد ،،

انصحك باختصار الطريق ،،

وزيارة طبيب جلدية وتطلب منه الفيتامينات المناسبة بناءا على نتائج التحاليل التي ستقوم بها ،،

تحياتي ،،

وداد

مدير عام
أخوي سبايدر مان ،،

هناك فيتامينات عامة استخدامها آمن وموجودة في الصيدليات ،،

ويكون مكتوب عليها للشعر والبشرة والاظافر ،،

بامكانك استخدام ايا منها ،،

لكن اذا كان لديك نقص معين في الفيتامينات والمعادن فيفضل تناول الفيتامين نفسه بشكل مركز ،،

بالتوفيق وتحياتي ،،

دلال2000

الأفضل تسوي تحليل دم بالبداية وتروح لطبيب جلديه يوصف لك النوع المناسب لان الأسماء كثيره ومتنوع ومو شرط النوع الغالي يكون أفضل من الرخيص

spiderman2010

Member
ايوه ما انا اقصد هذه الفيتامينات العامه انا بسمع عن انواع كتير فانا كنت عاوز اعرف ايه افضل نوع يكون حد جربه بس مش اكتر

spiderman2010

Member
انا اقصد اى نوع فيتامين يكون يحتوى على العناصر المهمه لتقويه الشعر وتقليل تساقطه او لو مجموعه فيتامينات للشعر اخدها مع بعضها

Fofomilano

انا جربت priorin حوالي 6 شهور ممتازة ووقفت التساقط عندي بس مشكلتها غالية وكل شوي يرفعون سعرها كانت ب 180 وكل فترة يزيدون في السعر الين وصلت 245 ريال العلبة فيها 60 حبة تكفي شهر واحد
ومن شهرين صرت استخدم هيردال سعرها ارخص بس التساقط رجع على خفيف
فيها سنتروم اشوف ناس كثير تمدحها بس لفيت اكثر من صيدلية يقولون لها حوالي 4 شهور مقطوعة من السوق

spiderman2010

Member
هو انا بحثت عن انواع كتير بس انا عاوز ملتى فيتامين للشعر مش يكون مضر يعنى يكون فيه كل الفيتامينات اللى بيحتاجها الشعر بس مش اكتر كنوع من التغذيه عشان يغذى البصيلات ويقويها ويمنع التساقط ويجعل الشعره سميكه ده اللى انا اقصده

spiderman2010

Member
هو الدكتور وصفلى البيوتن 5 ملجرام مش عارف ده هيكون كفايه ولا هحتاج اخد معاه نوع تانى من الفيتامينات لانى سمعت ان الزنك مهم للشعر وفيتامين أ وكذا نوع من الفيتامينات فانا عايز نوع كمان بجانب البيوتن يكون فيه معظم الفيتامينات اللى بتغذى الشعر وبتقويه وتمنع سقوطه

أعلى