زراعة الشعر افضل طبيب زراعة شعر في تركيا hairworldistanbul زراعة الشعر في تركيا

ط²ط±ط§ط¹ط© ط§ظ„ط´ط¹ط± ظپظٹ ط§ظ„طµظٹظ†زراعة الشعر في تركيا
افضل مركز زراعة شعرزراعة الشعر
مساحة إعلانية متاحة
مساحة إعلانية متاحة|زراعة الشعر في تركيا
الــقــسم الــعــام للمواضيع العامة عن الشعر

تجربه زراعه الشعر فى مصر

الــقــسم الــعــام

قديم 27-08-2010, 02:03 PM   #81
عضو مميز

yahya is on a distinguished road

الحمد لله اتمني لك الخير بس ياسلام سلم لو كان الشرح بالصور كنت هافهم اكتر مصمم ولحوح هههههههه بالنسبه للوصفة كالآتي شوف ياسيدي الفاضل احضر بعضا من أوراق الميراميه واغلها غليا جيدا لوحدها واتركها اكبر وقت ممكن ولو تركتها يوم كامل احسن تسحب كل فائدة المواد الفعالة في الميراميه وهذه النقطة جديده ومهمه ثم أحضر بعضا من عشبة الروزماري حوالي مائة جرام وملعقتان من عشبة العرقسوس اصحنهم جيدا في الخلاط ثم ضعهم مع الميراميه بعد ان تغليه علوة كمان لأننا نفترض انك تركته يوم او ساعتين فبرد وبعد ابعاده عن الناريعني في الوقت اللي بيكون فيه الميراميه ساخن جدا ضع عليه غطاء واتركه في مكان دافئ ساعة او اكثر ثم بعد ذلك صفهم بواسطة مصفاة ثم بواسطة شاشة
احضر بعد ذلك الجرجير الاخضر وياحبذا ان تكون اوراقه صغيرة يعني أول قطفة انا شخصيا أزرعه بنفسي وبدون اي مواد كيميائيه او عضويه في التربه
المهم اعصر الجرجير في خلاط الجزر ومعه بصله صغيرة وفصا واحدا من الثوم والقليل من البقدونس لأنه يعيد توازن جلدة الرأس والشعر وطبعا بدون اضافة ماء لاتخلط اي شئ من هذه الاشياء كلهاعلي مغلي الميراميه الا بعد تصفية الجميع جيدا اضف اليها بعد ذلك قرصا من فيتامين سي و بي المركب وبعضا من حبوب البروبشيا والبلميط المنشاري اذا وجدته عند العطار او في الصيدليه ليكون محلولا خفيفا وسهلا في الاستعمال فلا هو يلزق مثل الزيوت ولايبقع مثل محاليل اخري بل تتشربه جلدة الرأس بسهوله وبعد ان تراه قد يبس او نشف في خلال نص ساعة اغسله فورا بماء فقط وستري العجب وادعي لي دعوة حلوة الي هنا انتهت الوصفة رج المحلول جيدا وضعه في الثلاجة بعد كل استعمال حتي لا يفسد ورجه جيدا قبل كل استعمال
انا والله استعمل هذه الوصفة حاليا وتركت كل شئ عندي من مينوكسيدل وفيرفوجين فقط هذه مع بروبشيا احيانا وليس بشكل يومي وحبوب البلميط كذلك وايضا علي فترات متباعده والنتيجة فوق الممتاز وافضل

اتمني ان يستفيد الجميع وتقبل تحياتي

اما عن حبوب البلميط التي وجدتها هنا في الامارات وفي صيدليه كبيرة فتسمي prosta-Q
yahya غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27-08-2010, 10:07 PM   #82
عضو مميز

ahmed.ahmed is on a distinguished road

الف الف الف مليون شكر يا يحيى كلك زوق وكرم والله ورينا يجازيك كل خير ان شاء الله ..
واهم حاجه طبعا انت عارف انه ينبت شعر جديد اكتر من انه يوقف التساقط .. ربنا يعين ..
بس قولى الوصفه دى اانت اللى مكتشفها ولا فى حد مجرب قالهالك ولا دكتور اللى قالها ؟؟؟
ahmed.ahmed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 28-08-2010, 06:01 AM   #83
عضو مميز

هذه الوصفة ياأبو حميد نتاج قراآت كثيرة في ابحاث قديمة وجديدة حقيقي من غير هتش وبعد تجارب كتيرة علي قرابة مائة عشبه أختير من بينها جميعا 18 نوع فقط حددتهم اليابان من انواع الاعشاب المفيدة والناجحة من ادوية الشعر وهذه الوصفة تجربه شخصيه جدا وطبعا انا أطالب من خلال صفحتك هذه ومن خلال موقعنا هذا ببراءة الاختراع وسواء اخدت البراءة او اتحبست مش مهم المهم هو ان يستفيد اخواني من الصلع
شوف ياسيدي الفاضل الميراميه كما ذكر علماء المهتمون بهذه الادويه البديلة فهي تحارب الصلع والشيب
وأما الروزماري فهو يجدد النشاط لبصيلات الشعر التي خملت تماما
واما العرق سوس فهو من الاعشاب التي تحارب مادة الدي اتش تي المسئولة عن تدمير البصيلة
ويبقي الجرجير فلو علمتم مافي الجرجير لزرعتموه تحت الزير ههههه فهو منبت وكذلك الثوم البصل ولهما خاصية منع سقوط الشعر وتغذية الجذور
واما الفيتامينات المذكورة فهي مفيدة ولاشك وكذلك افيتامين سي يعتبر مادة حافظه
اما البلميط المنشاري فحدث ولا حرج فهو يغلف المادة اللي ربنا يبعدها عننا الدي اتش تي

ويبقي مادة الفينسترايد اللي في البروبشيا فهذه من اختراعي انا قلت نستخدمها موضعيا ونشوف لأن مافيش اكتر من اننا استأمناها علي أجسادنا ووضعناها في دمائنا لتحارب المادة المذكورة سالفا
ايه رأيك أستحق اكون دكتور شرف ولا أكمل دراستي في حاجة تانيه

نحب الخير لك ولجميع الاعضاء ودمت بخير تقبل تحياتي
قديم 29-08-2010, 02:30 AM   #84
عضو مميز

شكرا يا يحيى وجزاك الله كل خير على افادتك لينا ..
وبالطبع تستحق ان تكون دكتور شرف واستمر على ابحاثك ودراساتك دى بس اوعى تبخل علينا يا يحيى ..
وشكرا مره تانيه على معلوماتك المفيده دى ربنا يجعلها فى ميزان حسناتك ..
قديم 29-08-2010, 05:39 AM   #85
عضو مميز

المهم تحضر الوصفة وتعلن النتائج هنا علي الملأ أخي احمد

تحياتي
قديم 07-09-2010, 07:16 AM   #86
عضو مميز

dods is on a distinguished road

كل سنه وانت طيب يا احمد ارجوا عرض الصور للاستفادة من تجربتك
dods غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-09-2010, 09:22 AM   #87
عضو مميز

ان شاء الله لما تتحسن النتايج افضل من ذلك ...
قديم 08-09-2010, 10:01 AM   #88
عضو مميز

dods is on a distinguished road

السلام عليكم يا احمد كل سنة وانت طيب عندى سؤال لو سمحت هل نتائج د/ احمد نور الدين مثل الدكتور الباكستاني محمد هومايون مع العلم انا من مصر و كنت ناوى انشاء الله اذهب لزيارة د/ احمد علشان كده كنت باطلب منك صورك كذا مره
dods غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 08-09-2010, 09:37 PM   #89
عضو مميز

وانت طيب يا دودوز ...
الدكتور احمد شغله ممتاز وباحترافيه ماشاء الله وطبعا سعره 15000 ل 4000 شعره ..
الدكتور البسكتانى ممتاز جدا جدا جدا وبيعمل ال 2000 بصيله ب 1700 دولار بس ده لو فى بكستان لكن هيفتح فرع بعد شهر فى دبى والاسعار بتكون 8000 دولار ل 2000 بصيله ...
الصراحه وعن تجربه دكتور احمد كويس ومناسب لما انك من مصر ولو فكرت تعمل زراعه فى مصر هتبئا اخترت الدكتور المناسب والافضل ..
لكن لو بتحب السفر و الامكانيات الماديه متاحه لك ف الدكتور البكستانى انا بفكر بجديه انى اعمل عنده زراعه اخرى للتكثيف بما انى مسافر الامارات قريب بس هتظل مشكله سعر العمليه عاقب الى هو ال 8000 دولار .. الله يعين ..
لكن منصحكش تسافر باكستان ...
قديم 11-09-2010, 04:16 PM   #90
عضو نشيط

the_count is on a distinguished road

السلام عليكم ، والله أنا كلما أشوف كلامك يا اخوي أحمد ومدى نسبة التفاؤل والأمل بالزراعة وردودك أقول يا ليت ينزل لنا صور نتائجه حتى يعطيني أمل ودفعة معنوية للزراعة

ألحين انت شلون النتيجة وياك يعني مساحة الصلع اللي كانت عندك تغطت بنسبة كم ؟؟ والشعر كثيف وقوي أو لا ؟

ومتى يتنزل لنا الصور؟
the_count غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس