bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

المينوكسيديل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة الى كل اعضاء منتدانا الغالى عفاكم الله وشفاكم من هذا الصلع اللعين كنت عاوز اعرف من خبراء المنتدى والى ليهم تجارب مع المينوكسيديل هل نتائجة ممتازة وهل ينفع فى حالات الصلع الوراثى وهل بيسبب سقوط للشعر فى بداية استخدامة وكل حاجة عنة او لاعلاج اقوى منة مع العلم انى اعانى من ضعف فى المنطقة الامامية بها شعر خفيف جداا هل اذهب لزيارة الاطباء مع العلم اتنى ذهبت للدكتور احمد عادل نور الدين وقالى فى الاول ابر وبعدين قالى لالا ملوش علاج غيز الزرع ودكتور هنرى امين عوض وصانى بوصفة الجرجير ومقويات افيدونى ماذا افعل اذهب للدكتور اخر ام لا مع العلم ان الحالة المادية والاجتماعية لاتسمح بلزراعة وانا الان حالتى النفسية بسوء بسبب تفكيرى فى هذا الامر كثيرا افيدونى افداكم الله واسف جداااااااااااااااا على الاطالة

مرحبا اخي \ حسن

والله انا استخدم المينوكسيديل من فتره وما جاب معاي نتيجه وانا اعاني من عدم ظهور شعر الوجه كـ الشنب و اللحيه
بس ان شاء الله الخبراء يفيدونك

عفاك الله

ما انصحك فيه .

مافي علاج زي الزراعة

والله أ‘علم .

متفائل جدا

من واقع تجربه علاج نتائجه بطيئه جدا يعني ممكن في سنه يتغير عليك 20 بالميه فقط بالاضافه انه اذا انقطعت عنه راح كل الي سويته يعني لازم تستخدمه مدى الحياة

semsem

Member
التساقط يستمر مع استخدام المينوكسديل مدة شهرين تقريبا ثم تظهر النتائج من الشهر الرابع وقد تظهر في الخامس أو السادس ولو لم تظهر في تلك الفتره اوقف الاستعمال لآنه كده يبقا غالبا مش هيفيد وريح بالك من التفكير عشان يجيب معاك نتيجه أن شاء الله..

أعلى