bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

بالله عليكم ساعدوني يا جماعه انا هتجنن خلاص

انا شاب عندي 19 سنه وهتم ال20 قريب باذن الله
و ابتدت الاحظ تساقط شعري من 5 اشهر تقريبا او اقل لاحظته لما كنت بسرح شعري شفت فراغ في المقدمه صغير اوي الغريب في الموضوع و مجنني اني مبشفش شعري بيقع و لما قريت علي النت قصص ناس كتير دايما بلاقيهم بيقولوا انهم لما بيسرحوا شعرهم بيقع او لما يستحموا او لما يمرروا ايديهم في شعرهم انا مبحسش بالحاجات دي خالص ده انا بقعد امرر ايدي في شعري و اشده وممكن الاقي 5 شعرات بالكتير في ايدي المهم موضوع الفراغ الصغير اللي في المقدمه ضايقني و قعدت مخنوق منه و قلت اتحرك بدري و روحت لدكتوره امراض جلديه كتبتلي المينو كسيديل 5%
و كتبتلي فيتيمينات استخدمتها شويه بس مكملتش اسبوعين عشان كانت بتزود الخصوبه و الموضوع ده كان بيتعبني المهم جبت المينو كسييل و ابتدت استخدمه من شهرو نص تقريبا بس اول شهر مكنتش اعرف انه لازم مرتين في اليوم فكنت بعمل مره واحده الصبح فقط و بعد كده لما عرفت بقيت اعمل صبح وليل المهم ان الفراغ اللي قدام ده كبر و الجناب خفت و التاج من ورا حسه خفيف و المهم باردو اني مبشفش شعري بيقع بشوف الفراغات بس و ده مجنني و طبعا انا مش حاسس بتحسن من المينوكسيديل و مش عارف اكمل عليه ولا ايه و بعدين موضوع الشعر اللي بمشوفوش ده مخليني مش فاهم حاجه وطبعا انا داخل علي امتحانات ومش عارف اذاكر خالص و ثقتي في نفسي بقت في الارض و حسس اني هكتئب فارجو من اي حد يقدر يساعدني ميبخلش وشكرا

فانا اسئلتي اللي اتمني اني الاقي رد عليها من الاعضاء الافاضل هي
1. حكايه ان شعري مبيقعش بالكثافه اللي تخليني اشوف الفراغات اللي في راسي دي انا حاسس ان الشعر بيتشفط لجوه
2.لمينو كسيديل بيطلع الشعر اللي بيوقعه ده في اد ايه ولو انا بطلت المينو كسيديل هل الشعر اللي كان سبب في وقوعه المينو كسيديل هيطلع تاني ولا لا وشكررررررررررا

يجب الاستمرار التداولي بالمينوكسيديل على الاقل لمدة 6شهور وبعدها من الممكن تخفيف الجرعه

semsem

Member
أخي المينوكسوديل في الغالب أستخدام اول شهرين بتلاقي ممكن شعر بيقع ما تقلقش بيبتدي تبان نتايجه بعد 6 شهور لآستخدامه وكالعاده عشان تلاقي نتيجه حاول تسيطر علي نفسك شويه وتبعد عن التوتر عشان دا مش كويس خالص والمينوكسوديل بيسنخدم لمن لديه تساقط شعر وراثي ..

أعلى