bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

استشارة

semsem

Member
تنصحوني بأستخدام المينوكسوديل 5% او 2% مع العلم انه شعري لا يوجد به صلع ظاهر وانما هو خف كتير عن الاول والمناطق الخفيفه الاحظ تحت الشعر شعر صغير او بمعني اخر شعر رفيع جدا وهل تنصحوني ايضا بأني احلق زيرو بالماكينه قبل البدء في العلاج لاني الاحظ ان الشعر لا يتساقط الا بالشكل الطبيعي وهو قصير اي يكون اقوي عند تقصيره ويتساقط بشده عند تطويله ارجوا منكم الدعاء ثم الافاده ولكم جزيل الشكر....

semsem

Member
قيد الانتظار بس دا مهم جدا بالنسبالي اجابه من اهل خبره او ممن يملك معلومه واحده ممكن يكون عندي شوبة معلومات برده عرفتها من المنتدي بس عايز اطمن اكتر يا ريت اللي يشوف الموضوع ميستهونوش مستني الرد...

mr-amjad

Member
والله المينوكسيديل انت وحظك بس اذا انت شايف ان الوضع عندك مو متأزم ابدا بالـ 2% وتخفيف الشعر يفيدك ويسهل تطبيق العلاج على فروة الرأس او حتى مسح الرأس بعد 3 ساعات من العلاج وكمان يخفف من الاعراض الجانبية من الحكة والقشرة والجفاف
تقبل مروري

KING_LOVE717

انا انصحك ما تستخدمة انا لو رايت صلع الخوف انا ما ينفعك المينوكسيديل كما بعض الاعضاء زاد التساقط عندهم راح تفقد الموجود

semsem

Member
والله المينوكسيديل انت وحظك بس اذا انت شايف ان الوضع عندك مو متأزم ابدا بالـ 2% وتخفيف الشعر يفيدك ويسهل تطبيق العلاج على فروة الرأس او حتى مسح الرأس بعد 3 ساعات من العلاج وكمان يخفف من الاعراض الجانبية من الحكة والقشرة والجفاف
تقبل مروري
انا فعلا الوضع مش متأزم معايا اوي خصوصا الفتره دي بعد ما شيلت شعري بالماكينه زيرو الاحظ تحسن حتي بدون استخدام اي علاج لذا فأنا متفائل حتي للعلاج وعندي احساس بأنه هيجيب نتيجه معايا بس برده الحيره موجوده لان بعد ما قررت استخدم المينوكسوديل 2%لقيت اعضاء استخدموا ال5% وشاهدت نتائج مبهره بالصور التي وضعوها ومن هنا اتت الحيره ..عموما شاكر مرورك الطيب مستر امجد ..

semsem

Member
انا انصحك ما تستخدمة انا لو رايت صلع الخوف انا ما ينفعك المينوكسيديل كما بعض الاعضاء زاد التساقط عندهم راح تفقد الموجود
اخي انا وضعي دلوقتي غير وضعي قبل كده قبل كده كان شعري كثيف بشكل رهيب وكان ناعم جدا ومره واحده خف بسبب تساقط مفاجئ حدث مره واحده ثم قل التساقط ايضا مره واحده ولكن كنت قد فقدت الكتير والكتير من الشعر بشكل لوحظ معه الفرق بين ذي قبل والان لذا ارغب في العلاج لاستعادته او حتي تقويه الشعيرات الرفيعه المتواجده وانا متفائل كما قلت وكلي امل في الله هو الشافي اما بخصوص انه المينوكسوديل اطاح باقي الشعر الموجود لدي البعض ممن استخدموا العلاج فبالتاكيد انه ايضا قد نفع الكثيرين ممن استخدموه وانا متوكل علي الله في استخدامه ومنتظر احدد 2%او5% لاستخدمه ...شاكر مرورك الجميل يا الغالي ..

KING_LOVE717

انا غمضت عيوني واستخدمت مينوكسيديل 5 % انا عندي صلع في المقدمة

واستخدمة مرتين يوميا الساعة 2 ظهرا 2 ليلا استخدمتة بدون استشارة طبيب

استخدمة فوق منطقة الصلع فقط لاغير

عصوم20

اوك انا ابي الدواء المنيوكسيديل 5%وين احصله انا من السعوديه ارجوووو الرد,,,,,,,,,

semsem

Member
انا غمضت عيوني واستخدمت مينوكسيديل 5 % انا عندي صلع في المقدمة

واستخدمة مرتين يوميا الساعة 2 ظهرا 2 ليلا استخدمتة بدون استشارة طبيب

استخدمة فوق منطقة الصلع فقط لاغير
ان شاء الله يالتوفيق اخي وتلاقي النتائج اللي تسرك...

semsem

Member
اوك انا ابي الدواء المنيوكسيديل 5%وين احصله انا من السعوديه ارجوووو الرد,,,,,,,,,
اخي اسف انا مصري مقدرش افيدك اوي بس هو الدواء متوفر في اغلب الصيدليات في السعوديه علي حسب معرفتي..

uri

Member
توكل على الله واستخدمة وان شاءالله بينفع معاك.....انا ليه الان سنة وابع شهور استخدمه ماشاءالله النتايج مرضيه

uri

Member

تلقاه بالصيدلايات تحت مسمى هيرجرو (اردني)و في مسمى ثاني مايحضرني(سعودي)

semsem

Member
توكل على الله واستخدمة وان شاءالله بينفع معاك.....انا ليه الان سنة وابع شهور استخدمه ماشاءالله النتايج مرضيه
طيب انتا كانت ايه حالة شعرك وقت استخدامه اخوي وأي نوع استخدمته...

أعلى