bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

منكسوديل

bassam momani

Member
يا اخوان بكل امانه واخلاص
والله على ما تقولون شهيد
اللي جرب المنسكوديل 2% او 5%
يا ريت يحكيلنا تجربته وبكل امانه
بدنا نشوف مين استفاد ومين لا

اخى الكريم ان استخدم المينكسوديل لي الان تقريبا 5 اشهر
النتيجه كـ الاتى
تحسن معقول فى كتافة الشعر والحمدلله لم اواجه اى اعراض جانبيه ومستمر عليه ان شاء الله
وفى الاشهر الاوله لحظ بعظ الاماكن يسقط منها الشعر بشده بشكل دوائر صغيره لدرجه واضحه لاكن خلال فتره تعود كما كانت
وان شاء الله استفيد منه اكتر

bassam momani

Member
اخى الكريم ان استخدم المينكسوديل لي الان تقريبا 5 اشهر
النتيجه كـ الاتى
تحسن معقول فى كتافة الشعر والحمدلله لم اواجه اى اعراض جانبيه ومستمر عليه ان شاء الله
وفى الاشهر الاوله لحظ بعظ الاماكن يسقط منها الشعر بشده بشكل دوائر صغيره لدرجه واضحه لاكن خلال فتره تعود كما كانت
وان شاء الله استفيد منه اكتر

مشكور اخوي على ردك واذا فيه مجال تبعثلنا ولو صوره لشعرك في الوقت الحالي
وممكن تحكيلنا متى وقف التساقط بعد الاستعمال واللي استعملته 2% او 5%
بكون ممنونك

اخى للاسف انا دائما احلق على الزيرو من زمان هادى طبيعتى يعنى حتى ولو زلت لك صور ما رح تظهر لك شي
بالنسبة لصور الشعر قبل العلاج تقدر تبحت فى مواضيعى ستجد بعظ الصور والشعر ممكن على رقم 1 يبين حالتى

uri

Member
الحمدلله انا جاب معاي نتيجه انا استخدمه الان لي سنه وثلاث شهور 5% توكل على واستخدمه وحاول تشتخدم شامبو طبي
وبتشوف النتايج اللي تسرك.....

أنا استخدمت ٢٪ تقريبا لمدة ٦ لم يحدث أي نتيجة
تركته وللأسف تساقط شعري بشكل فظيع

نصيحة مجرب لاتستخدم أي علاج موضعي يكون له آثار سلبيه

bassam momani

Member
الحمدلله انا جاب معاي نتيجه انا استخدمه الان لي سنه وثلاث شهور 5% توكل على واستخدمه وحاول تشتخدم شامبو طبي
وبتشوف النتايج اللي تسرك.....

مشكور اخوي بس ممكن اعرف كيف كان طريقة استعمالك يعني كل يوم كم بخه وكل كم يوم كنت تغسل شعرك وهل كنت تحط على شعرك بعد وضع المنكسوديل شي يعني مثلا جل او كريم واخر سؤال يا غالي متى ظهرت النتائج وكيف كانت النتائج بالزبط
بكون ممنونك
كل الاحترام الك

bassam momani

Member
أنا استخدمت 2٪ تقريبا لمدة 6 لم يحدث أي نتيجة
تركته وللأسف تساقط شعري بشكل فظيع ��

نصيحة مجرب لاتستخدم أي علاج موضعي يكون له آثار سلبيه

انا بعرف انه نتائج 2% غير مفيده لأكثر الناس جرب تستخدم 5 %

uri

Member
مشكور اخوي بس ممكن اعرف كيف كان طريقة استعمالك يعني كل يوم كم بخه وكل كم يوم كنت تغسل شعرك وهل كنت تحط على شعرك بعد وضع المنكسوديل شي يعني مثلا جل او كريم واخر سؤال يا غالي متى ظهرت النتائج وكيف كانت النتائج بالزبط
بكون ممنونك
كل الاحترام الك

بالنسبه للاستخدام اول 6 شهور 8 بخات الصباح 8 بخات المساء غسيل الشعر مافي شي محدد يعني كل استخدام بشكل يومي بس احيانا ماحط الشامبو مابستخدم جل او اي كريم لاني مقصر شعري والنتايج تبدا بالظهور بعد الشهر الرابع.
نصيحه خذ صور لشعرك كل شهر لترى النتايج والفروقات.

bassam momani

Member
بالنسبه للاستخدام اول 6 شهور 8 بخات الصباح 8 بخات المساء غسيل الشعر مافي شي محدد يعني كل استخدام بشكل يومي بس احيانا ماحط الشامبو مابستخدم جل او اي كريم لاني مقصر شعري والنتايج تبدا بالظهور بعد الشهر الرابع.
نصيحه خذ صور لشعرك كل شهر لترى النتايج والفروقات.

الف شكر الك يا غالي وانا ممنون الك كثير وانا صارلي شهر بستعمله ولسه فيه تساقط واكيد رح استنى وما رح يهمني وكل يوم رح احطه على شعري والله يفتحها عالجميع
تقبل تحياتي

semsem

Member
انا من اول ما دخلت المنتدي وانا محتار في العلاج مش عارف استخدم مينوكسوديل 5%او 2% بقالي تقريبا شهرين وشويه محتار جدا لحد دلوقتي لان شعري لسه موصلش لمرحلة الصلع هو خف كتير عن الاول بس مفيش فراغات واضحه ولقيت اعضاء مبينصحوش بمينوكسوديل 5% للحلالات اللي زي حالتي لان تركيزه عالي وممكن يطيح الشعر بس بصراحه مش مقتنع بالكلام ده واللي محيرني ان في اعضاء ليها تجارب علي 2% شبه حالتي وهما اللي نصحوا بده وحزروا من 5% ومش عارف خايف استعمل 5% ملاقيش شعري تاني وخايف استعمل 2%ما يجبش نتيجه .. مع العلم ان في ناس كمان استخدمت 5% شبه حالتي وجاب معاهم نتيجه ممتازه ..عارف ان كلامي مرتبك بس انا محتار اوي لسه ..ممكن تقولي شعرك وصل اي مرحله..

أعلى