bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

هيرقرو vs. أفوجين

صلوعي

السلام عليكم ورحمة الله

أنا عمري 20 سنه ،،،، لاحظت تساقط الشعر من الأمام "خاصه" من قبل 3 سنين

أما الآن فتقدرون تستخدمون جبهتي كسبوره ههههه ،،، وحتى المنطقه العلويه صار فيها فراغات،،،

طبعا الحمد لله على كل حال ... بعض أخواني عندهم كذا بس هم أكبر من 30

ولكن صلعتي كانت مستعجله أكثر من حقاتهم... :)

المهم أنا قررت أستخدم بخاخ ... ولكن محتار وش الأفضل سواء كان من ناحية الأعراض أو الفاعليه...

ويقولون اسآل مجرب ... فلذلك هل فيه بخاخ فعاااال لتساقط الشعر من المقدمه؟؟ هير قرو ،،،، زفوجين ،،، نيوكسدل؟؟

اللي قهرني ان هالصلعه ما صبرت لين نتزوج.... ههههههه

بس الحمد لله أهم شي الصحه والعافيه ما أتوقع الحياه كلها بتوقف على الشعر....

صلوعي

طيب يا شباب وش الأفضل هيرقرو والا الافوجين؟

Adel amer

وانا زيك نفس المشكله ان شاءالله نشوف حل

ابو بدر

متميز
صاحب تجربة
بشكل عام جميع الادوية المذكورة هي لوقف التساقط وتاخر الصلع فقط وعند البدء باستعمالها يجب المداومة عليها مدى الحياة والتوقف عنها يعيد الوضع الى ماكان قبل استعمالها بل تزيد من التساقط اكثر من قبل

واغلب الاطباء ينصح باستخدام الرغوة الامريكية حيث انها اكثر فعاليه من غيرها

وللمساعدة بمعرفة المزيد بامكانك استخدام اداة البحث التابعة للمنتدى ( اعلى الصفحة الرئيسية )

اذا تحب تستخدم روجين الامريكي 5% في البداية بحكم انه الاقوى بين المنتجات ,, يتوفر لدي 3 علب جديده صالحة لاكثر من 6 شهور و كل علبة تكفي لشهر ,, راسلني على الخاص

semsem

Member
والله تقريبا من تجارب الاعضاء شفت في ناس بتشكر في عدة انواع من الادويه وفي وقت تاني بلاقي ناس بتقول عنها كلام مش كويس يعني في هير جرو كان الكلام كويس وكلام مش كويس يعني جاب نتيجه مع ناس وناس لا ...كمان الرغوه صناعه امريكيه في كلام كويس وكلام مش كويس بمعني جابت نتيجه مع ناس وناس لا ...والموضوع ماشي كده .........واخيرا اعتقد بأن تقبلك للعلاج وارتياحك نفسيا وثقتك في الله من اهم عوامل التوفيق في هذه العلاجات ...مع العلم بانه العلاجات والادويه دي هناك ممن استخدمهم قال بانها اتت بالنتائج المرجوه والمطلوبه مع دوام العلاج ....والله الموفق والمستعان ..

صلوعي

ما خاب من استخار وما ندم من استشار ،،،،

هل آخذ أفوجين يا شباب ؟؟

semsem

Member
يعني أتوكل على الله واستعمل أفوجين؟؟
اخي الفاضل باين عليك الحيرة والقلق ودا طبيعي واي حد هيقدر قلقك ده بس حاول تخف شويه من حدة التوتر عشان دا ان شاء الله هيساعدك في العلاج انا مش من هواة ازرع علي طول عشان كده بقولك جرب العلاج عسي ان يتمم الله شفائك وادخل برده علي قسم الادويه والعلاجات هناك هتلاقي معلومات من التجارب اكيد هتساعدك في تحديد نوع العلاج اللي ممكن تمشي عليه وبعدها القرار بيكون ليك انتا وتوكل علي الله .....

أعلى