bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

ساعدونى فى تجربتى مع هير باك

انا باختصار من سنه تقريبا حد من اصحابى نصحنى استخدم هير باك للصلع الوراثى اللى عندى .. وفعلا بدات استخدم هير باك 2% ... اول شهر حسيت بتحسن وان فى شعر صغير بدا يطلع عليت الجرعه ل 5 % حسب نصيحه الصيدلى بس مكنتش بالتزم بالجرعه كنت بزود عدد البخات على امل انه يطلع اسرع بدا شعرى فى السقوط الشديد والشعر الصغير اللى طلع راح كله ......... من شهر تقريبا حبيت اجرب تانى فجبت هير باك 5% والتزت بالجرعه اول شهر بدا شعر صغير ينبت صحيح ضعيف قوى بس اهه بدا ... بعد انتهاء الشهر بدا شعرى فى التساقط مره تانيه والشعر اللى بدا يطلع ابتدا يقع تانى ...

انا مش عارف بصراحه ايه السبب ...... واضح انى اخرى شهر بس مع الدواء ده ههههههه
ياريت اصحاب الخبره يفيدونى شكرا وعذرا للاطاله

mr_happy

Active Member
اخي الكريم هذا النوع من الادويه كغيرها من الادويه كمنج الرجين وغيرها ..... اعراضها بمثل ما تفضلت يعني اول شهرين او ٣ اشهر يسقط الشعر ومن بعدها يرد ينبت من جديد ويوقف تساقط الشعر ولكن هذه الادويه علاجها موقت حيث انك توقفها في اي وقت بعد مرور مده من استخدامها طبعا يرد يتساقط الشعر كانك لم تفعل شي خساره للوقت والمال والجهد

والحل الوحيد هو الزراعه :)))))))

هذا هو رائي

تقبل تحياتي

mxm2011

Member
أخى الحبيب مصرى: واضح أنك فى درجات الصلع الأولى.. لتعلم أن الهيرباك بعكس ماهو شائع عنه ليس الحل الأمثل رغم أن المادة الخام مستورده من الخارج..لكنى أرشح لك ريجين ويباع فى سيف ثلاث زجاجات ب550 جنيه ..
ولاتستخدم أى شيىء اخر لأنه كله بلافائده.. تحياتى,,

شكرا mr happy >>>>>>>>>> شكرا mxm للاهتمام و الرد

بس يا استاذى mxm هو مش كل المنتجات دى بتعتمد على المينوكسيديل ... يبقى ايه الفرق بينهم

mr_happy

Active Member
أنا أجاوبك أخي العزيز

المنتجين يحتون علي المينوكسيديل 5 ٪ ولكن تختلف الشركات

وأنا أخي جربت منتج الرجين ٣ اشهر بلا فائدة أخي العزيز الحل الوحيد الزراعههههههههههههههههههههه :)

تقبل تحياتي

أنا أجاوبك أخي العزيز

المنتجين يحتون علي المينوكسيديل 5 ٪ ولكن تختلف الشركات

وأنا أخي جربت منتج الرجين ٣ اشهر بلا فائدة أخي العزيز الحل الوحيد الزراعههههههههههههههههههههه :)

تقبل تحياتي

يعنى مفيش فايده ... امال الناس اللى بتشكر فى المنتجات دى بيشكرو على اساس ايه ........ وبعدين المشكله ان الزراعه مكلفه اوى ومفيش حد محترف فيها فى مصر وكمان بعد الزراعه الكثافه مش بتكون عاليه طب مفيش اى علاج او اعشاب

mxm2011

Member
مصرى::

ياريت تسمع كلامى وتوفر وقتك وجهدك وفلوسك..

أنا أكبر منك وقد بدأ التساقط معى بعد إتمامى 27 سنه ..جربت كل شيىء فى تقريبا 7 سنوات..
كل الأطباء الذى تسمع عنهم رحت للكثير منهم بلا أى فائده... جربت الميزوهير بكثافه وكل أنواع المينوكسيديل حتى البروبيشيا رغم مصائبه .. فقط تأخر بعض الشيىء التساقط ... لكن كان النتيجة الأخيرة أيضا مساحات كبيرة من الرأس قليله الكثافه.. :( ....

المعنى هنا:: من أصابه التساقط الشعر بسبب غير مرضى نتيجه وراثه ..ولايشترط الأقارب من الدرجة الأولى فأنا الوحيد فى عائلتى تساقط شعرى وقد ورثت ذلك من جدى وجدتى لوالدتى... سيصل للصلع مهما عمل..
الحل الوحيد تأخير الصلع قدر الأمكان..ولايوجد أفضل من الشركة الأصليه لتصنيع المينوكسيديل ..وهى ريجين الأمريكى الصنع..
بالتوفيق,,

A.AB

Member
عموما نتائج المينوكسيديل بتظهر بعد 4 شهور من استخدامه مش شهر ولا شهرين
استمر عليه 6 شهور ولا 8 شهور ولو مفيش تحسن يبقي خلاص سيبه

أعلى