bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

الدكتور أحمد عادل ، مواضيع مدمجة / يمنع فتح موضوع مستقل .

newMan20010

السلام عليكم أخوانى

بعد ما فكرت كتير بالأمر قلت خلينى أروح وأخوض التجربة.... وكنت متصور أروح مكان فيه بالكتير حد بكشف وحد منتظر..... تفاجأت أول ما دخلت بالزحام.... وبينى وبنكم زعلت جدا لأن كل الناس الموجوده شكلها طبيعى جدا ... يعنى المليان زى الرفيع.. ناس شكلها حلو وعادى ايه يجبهم هنا. طبعا الزحام مش كله شعر... فى حقن دهون .. فى شفط... إلخ

المركز فيلا صغيرة من دورين حوالى 40 م2 بالكتير خلف نادى الصيد... الدور الاول استقبال وانتظار والدور الثانى بيها انتظار للى عليه الدور قريبا وحجرة الكشف

المهم دفعت 150 جنية للكشف وانتظرت حوالى ساعة قضيتها بكافيه قريب. وأنا منتظر فوق أمام حجرة الكشف لاحظت شىء عجيب.. الحالات إلى بتدخل أكثر من إلى بتخرج فسألت ممرض قالى دى ناس عملة حقن وعمليات تانية ويدخلوا الممرضات بيتابعوا معاهم

المهم دخلت جلست أمام المكتب أنتظر الدكتور... خلفى يمين فيه اثنين ستات قاعدين... خلفى مباشرة واحد قاعد على سرير كشف ومنظر الدكتور أيضا وبينى وبينه ستاره وتقريبا فيه حجرتين كمان

المهم يا اخوانا كنت من السذاجة محضر اسئلة بالجملة اعرفها من الدكتور ولكن الزحمة وحشة غير أنى كنت محرج وأنا حاسس أن فيه حد ممكن يكون سامعنى ...لأنى أنا كمان كنت سامع الدكتور وهو بيكشف على الاخ إلى ورايا.

الخلاصة قالى العملية بتتعمل عنده بهذا المركز وبتتكلف 15 ألف جنية وده لحوالى 4000 شعره وبطريقة الشريحة وبيكون هناك نقط أو دوائر سوداء على الرأس لمدة اسبوعين وبعدين يتقع وبيكون الشكل عادى وبعد 6 شهور تاخد النتيجة.

بصراحة أنا قل حماسى جدا مش بس لأن أخونا أحمد أحمد قال أنه عملها عنده منذ 4 شهور ب 8 آلاف جنية وكده بيكون مبالغ جدا.. يعنى يزود ألفين .. ثلاثة مش 7 آلاف مرة واحدة.
ثانيا مش عارف إلى شوفته ممرضات ... فياترى مين الطاقم بتاع العملية هما برضه ولا ايه؟

المهم دى كانت زيارتى وزاد ترددى وأنا ناوى أشوف د. علاء السحرتى واسمع منه واكمان ارسل إيميل ل د. أحمد عادل اطلب منه تأكيد سعر العملية لانها كدا كتير

yahya

عضو مميز
سأتابع معك لأني كنت ناوي اروح للدكتور عادل في اجازتي القادمة وليس عندي الكثير من الوقت واتمني اخونا احمد يدلي برأيه في هذا الموضوع

ياجماعه طريقه الشريحه طريقه سيئا لماذا تعملوها .. وقد اكتشفو طريقه الاقتطاف !!!

فهد

عضو متميز
اعتقد ان طريقة الشريحة تغطي مساحة اكبر من طريقة الاقتطاف الي تعتبر تكثيف لشعر

ahmed.ahmed

Member
اهلا بك اخى الكريم ..
بالنسبه للسعر فهو متفاوت بشكل او بأخر وعليك انك لما تروح مره تانيه للدكتور تحاول تخفض معاه السعر قدر المستطاع وان شاء الله هيعملك تخفيض ..
بالنسبه للممرضات هو بيتهيئلى فى ممرضه او اتنين من اللى عنده فى العياده بيكونو معاه فى مركز الزراعه وهو بيكلم باقى الاستف من دكاتره مساعدين وممرضات مدربين على اعلى مستوى ..
وللامانه الدكتور احمد عادل شغله ممتاز وباحترافيه عاليه جداااا ومش كتير الفلوس اللى هتدفعها قصاد النتيجه اللى هتحصل عليها ان شاء الله ...
وكلم بردو دكتور علاء السحرتى وشوف هيقلك ايه ع المبلغ ومتنساش تقولنا ..
تحياتى

newMan20010

ا
بالنسبه للممرضات هو بيتهيئلى فى ممرضه او اتنين من اللى عنده فى العياده بيكونو معاه فى مركز الزراعه
تحياتى

حسب ما فهمت منك يا أحمد أن فيه مركز للزراعة غير العيادة... فين مكان المركز ده؟ لأن الدكتور قالى أن العملية بتتعمل هنا... يعنى المركز والعيادة حاجة واحدة .

وأنت الآن داخل على 5 أو 6 أشهر... أيه النتيجة إلى أنت شايفها؟ معرفش هل ممكن تنزل صور ولا لأ! ياريت ما تبخلش علينا

وأنت يا أبو حميد وعدت أنك تسألنا صحبك إلى عمل العملية عند د. الروبي وتكتبنا التفاصيل... قياريت تعرفنا قبل ما حد يروح لده أو ده ولك ثواب النصيحة إن شاء الله.

yahya

عضو مميز
حسب ما فهمت منك يا أحمد أن فيه مركز للزراعة غير العيادة... فين مكان المركز ده؟ لأن الدكتور قالى أن العملية بتتعمل هنا... يعنى المركز والعيادة حاجة واحدة .

وأنت الآن داخل على 5 أو 6 أشهر... أيه النتيجة إلى أنت شايفها؟ معرفش هل ممكن تنزل صور ولا لأ! ياريت ما تبخلش علينا

وأنت يا أبو حميد وعدت أنك تسألنا صحبك إلى عمل العملية عند د. الروبي وتكتبنا التفاصيل... قياريت تعرفنا قبل ما حد يروح لده أو ده ولك ثواب النصيحة إن شاء الله.

اضم الي رجاءك صوتي عايزين نشوف النتيجة ياخي احمد وان لم تكتمل الي الحد الذي تتمناه وشكرا لك

ahmed.ahmed

Member
اخى نيو مان ويحيى ..
هو انا اقصد ان فى ممرضه او اتنين بيكونو معاه اقصد فى عمليه الزراعه يعنى بيدخلو معاه حجره العمليات وبيشاركوه فى العمليه بس العمليه بتكون فى العياده نفسها ..
انا حاليا بئالى 4 شهور فقط الحمد لله بلاحظ نمو الشعر يوم بعد يوم يعنى فى فرق شاسع بين الشهر ال 2 وحاليا وانا اتممت الشهر ال 4 حتى فى مناطق مكنش فيها شعر وكانت واضحه الحمد لله دلوقتى ظهر فيها شعر صغير ..
وان شاء الله انا ناوى انزل صور وصدقونى مش ببخل عليكو والله بس عاوز لما انزل الصور يكون فى فرق كبير بين قبل وبعد ..
حاليا نما الشعر المزروع ولكن بنسبه لا تتعدى ال 40 % ومستنى بس يكملو 7 شهور ع الاقل عشان اقدر احكم حكم نهائى وان شاء الله انزل صور ..
بالنسبه لصحبى معلش يا جماعه انا نسيت والله اقلكو بس انا فعلا سئلته وكويس انك فكرتنى بص يا سيدى ..
هو قالى ان الزراعه بتم فى مركز اسمه مركز سبأ فى المهندسين فى شارع شهاب وهو مركز متخصص محترم جدااا من ناحيه كل شىء والحاجه اللى اشاد بيها صحبى هو التعقيم ونظافه غرفه العمليات وكرم الناس القائمين على هذ المركز ..
بالنسبه للقائمين على العمليه مع الدكتور ف الطاقم مع دكتور الروبى يضم دكتور اسمه خالد بيقوم بالزراعه مع دكتور الروبى ودكتور تانى اسمه حمدى تقريبا ده مسئول عن التخدير ومساعده دكتور الروبى فى نزع الشريحه ..
و 3 ممرضين 2 منهم مسئولين عن استخلاص البصيلات من الشريحه ومعهم دكتور خالد و الممرض ال 3 مسئول عن تعليق محاليل فى الايد فى حاله لو حصل دوخه او دوار وبردو هو اللى بيربط الشاش على راسك بعد العمليه..
يعنى الخلاصه دكتور الروبى ومعه دكتورين ذات خبره كبيره جدااا دكتور حمدى ودكتور خالد و 3 ممرضين ...
ده الاستف اللى مع دكتور الروبى ...
صحبى شكرلى جدا فى دكتور خالد وقاله انه طيب القلب ومحترم جداا وامين ناهيك عن احترافه فى الزراعه ..
غير ان النتيجه واضحه فعلا وبتاكد كل كلمه قالها صحبى وشكرها فى هذا الطاقم من ناحيه ظهور الشعر ونموه ...
وربنا العالم ان الكلام اللى انا قولته ده اكيد وموثوق فيه جدا ...

newMan20010

ا
وان شاء الله انا ناوى انزل صور ...

أولا فعلا أنت انسان محترم ومتعاون جدا جزاء الله كل خير....

ثانيا: والله أنا احترت وشكلى هتكل على الله واعملها عند الروبي وصدقنى مش الفلوس والسعر هو الفيصل بس المغالة هى الى تستفز... يعنى خلال 4 شهور سعر العملية يتضاعف!!!

يعنى محتاجه شوية تفكير والله المستعان

ahmed.ahmed

Member
اشكرا على كلامك اخى ...
توكل على الله واهم حاجه تستخير ربنا قبل متعمل العمليه والله المستعان ..
وعاوز اقلك حاجه انا قبل مروح اعمل زراعه روحت عند كذا دكتور ودفعت فى كل مره كشف ب 120 وب 150 بس عشان لما اختار اكون اخترت الخيار الصح ..
ربنا يوفقك ومتنساش تقولنا تجربتك ...

عاشق تشلسي

حبيبي أحمد

ممكن تقولي صاحبك اللي عمل العملية عند الدكتور الروبي

بكم؟؟

ahmed.ahmed

Member
اهلا بك عاشق تشيلسى ومبروك النهارده تشيلسى كسب 6/0 ...
اسعار الروبى كالتالى :
2000 شعره ب 5000
2500ب 6000
3000ب7000
3500ب8000
4000ب9000
5000ب10000
وصحبى زرع 5000 شعره ب 10000

newMan20010

طيب سؤال يا أحمد معلش... شكل الندبة -المنطقة المانحة- عندك الوقتى ايه؟ يعنى لو حلقت شعرك رقم 1 مثلا ... تظهر؟

وكمان شكلها عند صاحبك إلى عمل العملية عند د. الروبي وهل بتكون دائما شكل الصورة إلى فى موضوع الاخ ماجد صاحب الموقع :

yahya

عضو مميز
شكرا ياأحمد علي تعاونك وفعلا فعلا انت انسان محترم جدا جدا

تقبل تحياتي واحترامي

ahmed.ahmed

Member
انا عاوز اقلك انى حلقت واحد ومبنتش الندبه ف متقلقش من النقطه دى لانك متنساش انه فى الاول وفى الاخر دكتور تجميل ...
هى الندبه بتكون زى خط ابيض واحترافيه الدكتور بتظهر فى اخفاء هذا الخط حتى لو حلقت 1 متظهرش ...
وعندى صحبى نفس الكلام مش باينه بردو زيى تقريبا ...
لان المفروض ان دكتور الروبى واحمد عادل دكاتره تجميل فى الاول وفى الاخر وبيكون ليهم طريقه معينه فى اخفاء الندبه حتى لو حلقت شعرك واحد ..
وهى تقريبا الندبه عندى وعند صحبى نفس شكل الندبه اللى عند الاخ ماجد ...
بس الندبه بعد الزراعه بشهر ونص بيكون لونها احمر شويه وبمجرد انتهاء شهرين من الزراعه بيرجع لونها زى لون فروه الراس وطبيعيه تماما ...
ومفيش مانع لما تروح عند الحلاق تخليه يتقلك سنه الشعر حوالين الندبه بس بشكل بسيط يعنى لا يلاحظ زى منا عملت بالظبط ...
واحب اشكر اخى يحيى على كلامه الجميل وكل سنه وانت طيب ورمضان كريم عليك ...

عاشق تشلسي

حبيبي احمد

الله يبارك فيك يارب

ممكن ترسلي ايميلك ضروري

لو سمحت

dods

Member
السلام عليكم كان فيه عضو زرع عند د/ الروبى و قال انها فشلت و صاحب احمد بيقول انها نجحت ايه اللخبته ده

ahmed.ahmed

Member
ههههههههه لا لخبطه ولا حاجه هو يمكن بس عشان اخونا ابومشعل اللى عمل زراعه عند الروبى كانت من حوالى 6 سنين بردو فى اختلاف كبير خصوصا ان عدد السنين مش قليل غير ان ابو مشعل كان بيقول انه كان بيعمل كل حاجه لوحده ومكنش معاه غير ممرضه دلوقتى الطاقم مكون من 3 دكاتره وممرضتين ...
على كل حال صحبى شكرلى فيه جدا وحتى فى عضو معانا هنا عمل عنده زراعه وشكر فيه جداا والنتايج تبشر بكل خير ..

turne86

السلام عليكم اخ احمد عندكم فى مصر دكتور اسمة مجدى عبد السلام هل تعرف اى شى على هدا الدكتور او اى شخص عمل عندة عملية زراعة وشكرا

ahmed.ahmed

Member
انا اسمع عنده وكملته قبل معمل الزراعه بصراحه معجبنيش كلامه ...
هو بيزرع الشعره ب 2 جنيه ...
بس معرفش حد عمل عنده زراعه قبل كده ...

أعلى