bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

قشور جلدية بعد الزراعة

dhiaa12

سلام عليكم اخوان حدثت لي قشور جلدية بعد الزراعة بشهر ونصف تقريبا وانا الان في الشهر الخامس واعاني من نفس المشكلة.
القشور تختلف عن القشور البيضاء الصغيرة...انما قشور جلدية منها كبير ومنها صغير وتسبب حكة مزعجة .
استخدمت شامبو سيباميد منذ 3 ايام ضد القشرة....ارجوا افادتي من اصحاب الخبرة عن اسباب هذه القشرة الغريبة كما مرفق بالصور.

المرفقات

764.1 KB · المشاهدات: 147

a7m1d7

عضو مميز
رد: قشور جلدية بعد الزراعة

هذي القشور طبيعية جداً وهي تحصل للغالبيه بعد الزراعة لاتحاول نزعها ابداً بيدك استخدم شامبو مضاد للقشر بعد شهرين من الزراعة مثل شامبو كلير او هيد شولدرز للإستخدام اليوميانصحك وبقوة بإستخدام المنيوكسيديل لمدة سنه كامله بعد الزراعة لتحسين نتائج الزراعة وضمان نجاحها
كل التوفيق لك

SHd

Member

دى بسبب شامبو سيباميد انا حل معايا نفس الي حصل معاك دة وكنت بخاف اغير شامبو عشان معدل بى اتش 5 ونص وانة صحي وغيرت سيباميد للقشرة ولااسف مش هيمشى معاك بردوة وتختفى وتظهر اول متصحى من نوم عليك وعلى شامبو هيد اند شولدرز او كلير ومن بعد الشهر الاول تقدر تستعمل اى نوع شامبو دون القلق من انة ياثر ع نتيجة ودة كلام اكبر جراحين تجميل للشعر ف عالم عل موقع realself

fire

Member

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHd
دى بسبب شامبو سيباميد انا حل معايا نفس الي حصل معاك دة وكنت بخاف اغير شامبو عشان معدل بى اتش 5 ونص وانة صحي وغيرت سيباميد للقشرة ولااسف مش هيمشى معاك بردوة وتختفى وتظهر اول متصحى من نوم عليك وعلى شامبو هيد اند شولدرز او كلير ومن بعد الشهر الاول تقدر تستعمل اى نوع شامبو دون القلق من انة ياثر ع نتيجة ودة كلام اكبر جراحين تجميل للشعر ف عالم عل موقع realself

انت وين زرعت

أعلى