bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

مشاكل شعري بعد 3 اشهر ونصف من الزراعه

ahmedalafasy

سؤالي منقسم لنصين ....النص الاول اني مر علي زراعتي 3 اشهر ونص ولحد دلوقتي الشعر اللي طالع في المنطقه المزروعه ضعيف وواحده طويله والتانيه قصيره والمنطقه شكلها مش حلو يعني فهل ده طبيعي ؟؟؟ ....الحاجه التانيه انا بلبس كاب من بعد ما زرعت بشهر وببقي لبسه طول اليوم مش بقلعه غير بالليل لما بروح هل ده ممكن يضر الزراعه ؟؟؟.....الحاجاه التالته انا لما بستحمي وبدعك شعري بالشامبو بلاقي حوالي 20 او 30 شعرايه بيقعوا في ايدي رغم اني بستخدم مينوكسيديل باستمرار هل ده طبيعي

Löwe

رد: مشاكل شعري بعد 3 اشهر ونصف من الزراعه

بعد شهر من العميله عندي شعره طويله وشعره قصيره التساقط توقف بعد شهر تماماً
الكاب لا يؤثر المهم ان يكون تهويه للشعر بين الحين والآخر

ولد نجد 1

Active Member

كثرة لبس الكاب ولمده طويله يجعل الشعر غير صحي ومظهره باهت خصوصا لو فيه تعرق اما ثلاثه اشهر فتره غير كافيه للحكم على نجاح او فشل العملية بس بعد مرور سته اشهر تقدر تلمس بوادر النجاح والفشل والحكم النهائي بعد مرور سنه اما شعره طويله وشعره قصيره احلق بالمكينه على رقم 6 او 8 وخليه متساوي وينمو مع بعض من جديد واحرص على نظافة الشعر وفروة الراس وعدم تراكم القشور والعرق على فروة الراس وشي عادي تحصل 20 او 30 يتساقطو مع الاستحمام مافيه اي خوف ودام انك استخدمت المنكسيديل استمر عليه ولا تقطعه وبنفس الجرعه لاتخفف منها ولا تقطع ونتائج المنكسيديل غالبا تاتي بعد مرور ثلاثه الى اربعه اشهر من استخدامه

Ra7em

Member

اخواني الافاضل انا في شغله ملاحظها بأن بعد العمليه بأسبوعين الى شهر العموم يقول بأن وضع اي شي عالراس لايؤثر ولا يوجد به مشكله حسب ماقالهم المركز او العياده عليه وهالشي صحيح ولكن ابداً لم يقصدوا ان نلبس الغتره او الكاب طول اليوم

لانه وبإختصار لبس الكاب او الغتره من غير زراعه يؤثر عالشعر ككل فما بالكم بعد الزراعه

ارجوكم رجاء محب متى ما انتفت الحاجه لوضع شي على الراس ارموا ما بروسكم ودعوا فروة الراس تتنفس

أعلى