bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

حد جرب yildiz

MOHAB HELAL

بسم الله الرحمن الرحيم
شوفت من يومين تلاتة كدة حاجة للشعر والدنيا مقلوبة عليها وع الفيس بوك إسمها yildiz وبيقولوا مش فية مينوكسيديل علشان كدة بعد ما تبطله شعرك مش هيقع وفي خلال 14 يوم بس الشعر هيبدأ يطلع تاني وبيمنع التساقط..

حد يعرف حاجة عنه؟؟

صور المنتج في المرفقات

المرفقات

10 KB · المشاهدات: 190

ksay

رد: حد جرب yildiz

منتج تركي ، يسوق له على انه يوقف تساقط الشعر

لاتوجد فكرة عن اليه عمله ، بالتالي الموضوع تجاري بحت

ولد نجد 1

Active Member

انا لا اثق ابدا بالمنتجات هذي ولا حتى الانبولات والبخاخات والكريمات التي تدعي توقف التساقط فقط منكسيديل وبروبيشيا هي الي تعالج التساقط والانبات وغيرها اما تقليد لها او خرط فاضي

dado

Member

و ادا كان هناك دواء جديد فعلا ينبت الشعر نبقى نستعمل و نقول انه لايوجد غير مينوكسيديل و بروبيسيا هههههه ؟!!!!!!!!

ولد نجد 1

Active Member

عفوا منتج جديد يعني من اي ناحية تقصد ؟؟؟ انت مافهمت كلامي انا اقول البخاخات الجديدة والكريمات والحبوب وغيرها اذا كانت اقول اذا كانت فعلا توقف التساقط فهي بالاصل فيها الماده الفعاله الي اصلا موجوده بالمنكسيديل والبروبيشيا يعني لو طلع بخاخ جديد اسمه مثلا الشعر الجميل وصار يوقف التساقط فاذا اخذناه للمختبر بنكتشف انه اصلا عبارة عن منكسديل بس باسم شركة ثانيه ونفسها حبوب البروبيشيا هذا قصدي قصدي اذا فيه امبولات وكريمات وحبوب فهي ماتتعدى امرين الامر الاول اما انها اصلا تقليد للمنكسيديل والبروبيشيا باسماء جديده فالاحسن نروح للاصلي ونتركها او انها خرط فاضي خلطات وزيوت وحبوب مالها معنى ... ياليت وصل كلامي ... اما بالنسبة اذا طلع دواء جديد اقصد جديد من الناحية العملية والميكانيكيه يعني طريقه عمله جديده مثل الحقن لاحياء الخلايا الجذعيه والتي بدورها تحيي بصيلات الشعر من جديد او الزراعة بالاستنساخ يعني ياخذون من المريض عشر بصيلات ويحطونها بمحلول او جهاز وبعد شهرين ثلاثه تتكاثر وتصير خمس الاف بصيلة ثم تزرع فهذي طريقه اكلينيكيه جديده غير طريقه عمل البروبيشيا والمنكسيديل فهنا انا معاك نترك كل الاشياء القديمة بما فيها المنكسيديل والبروبشيا ونتجه للجديد وبس وسلامتك

MOHAB HELAL

طب شوفوا ده

[youtube]https://*****************/watch?v=mITzmQsd6Bg[/youtube]

ولد نجد 1

Active Member

مهاب الرابط لايعمل ومافيه شي طالع عندي نزل صورته احسن هنا

أعلى