bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

استفسار مهم لاهل الخبره

77ahmed

Member
ياخواني الكرام انا كانت عندي فراغات بسيطه لاتذكر لان اتوقع كنت دايم البس الكاب وددايمن في راسي روحت لدكتوره وقالت عندي صلع وراثي *عمري 23 واخذت من هذي العلاجات حقتهم وزاد التساقط والفراغات والان في فراغات بس مو كثيره والتساقط عندي كان مو من مكان محدد من جميع الاماكن بس الان خف وهذي صور لتحاليلي معا العلم سويتها امس التحاليل ل الدم والحديد وفتامين دال وهرمون الذكوره والغدره الدرقيه والزنك للي عنده معلومه لايبخل االدكتور شافها ويقول هرمون الذكوره حقك سليم ماهو مرتفع يعني مو صلع وراثي ؟*

المرفقات

99.7 KB · المشاهدات: 99

77ahmed

Member
رد: استفسار مهم لاهل الخبره

هذي باقي التحاليل

mohamedshaban

رد: استفسار مهم لاهل الخبره

فى نقطة مهمة جدا جدا الدكتور اعتقد غفل عنها
لانى عملت نفس التحاليل و كلها سليمة و الهرومن نسبته مش عالية بس المشكلة مش فى نسبة الهرمون تكون عالية ولا لا المشكلة كلها فى حساسية بصيلات فروة الراس تجاه هرمون الذكورة سواء هو عالى او منخفض و حشرحلك اكتر
يعنى ممكن واحد هرمون الذكورة عنده عالى جدا جدا و نسبته مرتفعه جدا بس شعره كثيف اوى و بصيلات فروة راسه مش حساسة تجاه الهرمون و العكس صحيح ممكن واحد هرمون الذكورة عنده منخفض بس للاسف بصيلات فورة الراس بتاعته حساسة تجاه الهرمون فيحدث صلع وراثى
و من هنا جاءت فكرة الصلع الوراثى يعنى الوراثة مش بتبقى فى الصلع الوراثة بتبقى فى حساسية البصيلات و برده كل واحد و حظه ممكن واحد عيلته كلها صلع بس هو عادى شعره كثيف
و كل العلاجات اللى المفروض بيحاولوا يوصلولها هى عبارة عن تقليل حساسية بصيلات الفروة تجاه الهرمون و يا عالم حتخلص امتى التجارب بتاعتهم

أعلى