bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

عملية زراعة شعر للاناث

السلام عليكم اخواتي في الله
انا عندي 24 سنه و بعني من الجبهه العريضه و شعري خفيف من المنطقه الاماميه
قريت عن زراعة الشعر و قررت بعد استخاره انه اعمل العمليه لكن انا اواجه مشكله انه فرحي بعد حوالي 6 او 8 شهور
خايفه اعمل العمليه و شعري مايطولش ؟؟
سؤالي لو في بنات عملو العمليه يفيدوني الشعر بيطلع بعد اد ايه و طوله بيكون ايه ؟؟
و الامر الثاني اني هعمل العمليه عند دكتور مش مشهور و سعرها قليل لانة الدكتور لسه مالوش اسم معروف في التجميل
لكن هو شاطر اصحابي عمله عنده جلسات البلازما و علاجات للجلديه كانت النتائج ممتازه و ده اللي شجعني اني اعملها عنده
رأيكم اعملها و لا بلاش ؟؟
و شكرا

رد: عملية زراعة شعر للاناث

مافيش حد هنا يرد عليا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اختى انصحك بالبداية بالعلاج لان نتائج الزراعة تاخذ سنة الا سنة ونص وانتي عندك فرح وماانصحك تروحين عند دكتور غير ماهر في الزراعة

ولد نجد 1

Active Member

لو زواجك بعد 8 شهور او حتى بعد سنة انصحك لاتعمليها الشعر مشواره طويل ومش هين لوزرعتي اول ثلاث شهور هذي تساقط شعر وتعافي من انتفخات وقشرة وثلاثه شهور اخرى لنمو الشعر الجديد وطبعا النمو ماراح يطلع شعر طويل مره وحده ينمو شوي شوي كل شهر سانتي يعني بيدخل الشهر التاسع والشعر الجديد لسا طوله من 2 الى 3 سانتي فهل انتي تشوفي هذا مناسب .... وكل هذا كوم والطبيب الي غير مشهور بالزراعة كوم ثاني اخذري كل الحذر من ان تكوني انتي مفتاح تجربه دكتور غير معروف ومشهور بالزراعه وعنده خبره وزباين معروفين وعلاج الشعر بالبلازما والادوية والفيتامينات شي واحترافية الزراعة شي ثاني مختلف تماما فكري كثير قبل الاقدام على خطوة مثل هذي ولو فعلا مصرة على الزراعه فبعد الزواج اقنعي الزوج وسافروا تركيا او لو المادة تسمح اوربا واعمليها هناك عند اطباء مشهورين ومعروفين بالخبرة فمصر والدول العربية لاتصلح للزراعة مع احترامي لاطباء العرب

شكرا اخي ولد نجد و اخي عزيز الخلف علي الرد فعلا تفكيركم سليم بس انا كان نفسي اعملها قبل الزواج لان هي المشكله عندي في الجبهه بس
يعني لو شعري هايطول 3 سم في ال 8 شهور ياريت هاكون راضيه و الطبيب بيقول ان نمو الشعر عند الاناث بيكون اسرع من الذكور
اما بالنسبه للطبيب ف انا شفت له كذا عمليه بس مش عارفه انزل صورهم ازاي

تحديث و الدكتور انا شفت صور الحالات اللي عملها النتايج شبيهه جدا للعمليات الناجحه اللير بشوفها لاخواتنا في المنتدي
اما بالنسبه لاسعاره فهي منخفضه في عيادته الخاصه فقط و بيبقي معاه دكتوره تانيه بتعمل العمليه لكن هو بيشتغل في مراكز كبيره عندنا ف مصر لكن في المراكز الاسعار عاليه اوي عشان الاسم وكده لكن هو بيحاول يحصل علي شريحه كبيره من الناس عشان يكون اسم خاص به

للا سف ليس لدي فكرة عن اطباء مصر لاكن لاتغتري بالصور بالاعلانات كلها تظليل وتجذب المريض لعمل العملية لديهم اختي ماعندك الا حلين تاجيل الزواج او تاجيل الزراعة لان المنطقة عندك الجبهه وهي المنطقة المكشوفة لدى الجميع

ام جوجو28

فرحك قريب ابدا لا تسوي زراعه النتيجه تحتاج وقت غير كذا حسب قرائتي لابد حلاقه ارتكبها بعد الزواج

شكرا اخواتي علي الرد انا فرحي هايكون شهر 7 2018 هل ده وقت كافي و هل مسموح انزل اللينك الخاص بصفحة الدكتور اللي بقول عنه تشوفو الحالات اللي عملها و تساعدوني في القرار

ولد نجد 1

Active Member

انا والله من رأيي انك تشاوري خطيبك وتفتحي معاه الموضوع وتوفي رايه حتى لو جاء وقت الفرح وانتي ماوصلتي للنتائج الي رسمتيها بخيالك مايكون فيه احراج بينكم لازم تقولي له عشان ترتاحي من الناحية النفسية نتائج زراعه الشعر غير مضمونه والشخص الي يرسم بخياله حاجه تطلع له حاجه ثانيه بعدين ينكسر نفسيا ويبدا يلوم نفسه لو كذا ماصار كذا فاحسن حل لو انتي مرتاحه للعملية اقل شي شاوري زوج المستقبل وقولي بعملها والنتيجة مو شرط تنجح ميه بالميه يعني انت لازم تدعمني نفسيا وتكون معايا وانا اسوي كل شي عشانك فالصراحة راحة نفسيا لو جت اي نتيجة عكسية لو سمح الله اما الدكتور فانا اقول انا لا اقتنع باي دكتور زراعه شعر بالمنطقة العربية للاسف دمروا ناس كثير رغم الاعلانات والصور الي كانو يحطونها بعيادتهم

أعلى