bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

سؤال حول زراعه الشعر

الفارس 2016

السلام عليكم اخوتى الكرام انا عضو جديد هنا واتشرف بوجودى معكم ....
سؤالى هو انا بستخدم مينوكسديل لى فتره كبيره وهى 5 سنوات مليت منوا وساعات انسى استخداموا بسبب العمل وف الشتا يسبب لى قشور فكرت ف زراعه الشعر لكن انا سوف ازرع جزء صغير مش كبير يعنى قد عقله الصباع الواحد واريد طريقه الاقتطاف عايز اعرف منكوا الاسعار ومين احسن دكتور ف مصر القاهره او الجيزه والحساب بيبقى بكام ع الخصله او ع الشعره كام مع العلم للتاكيد الجزء اللى عايز ازرع ف ف مقدمه الراس بالتحديد خط الشعر اريد زرع مساحه عقلتين صباع فقط يعنى 3 خصل شعر بس بالكتير مستنى ردكم الكريم ؟ مع العلم العمر 21 سنه شاب ....

الفارس 2016

رد: سؤال حول زراعه الشعر

وسؤال اخير لو اتنتف الشعر المزروع هل ينمو تانى يعنى لو حصل وبعد زرع الشعر الشعر المروع دة حصل ظرف اداء الى نتف الشعره المزروعه هل سوف ينمو تانى ام لا وفين الردود ياجماعه دة انا حتى لسه جديد ؟

كوكتيل

Member

ما انصحك بالزراعة اذا عمرك 21 واذا بتزرع لازم توقف استخدام المينوكسيدل اقل شي 6شهور علشان يروح المفعول ويطيح الشعر ويبقى الشعر الطبيعي وتكمل بالزراعة على الشعر الطبيعي لانك لو بتزع وانت تستخدم المينوكسيدل وبعد الزراعة وقفت المينوكسيدل راح يتساقط الشعر وراح يبين صلع في اماكن ثانية في الراس وتضطر تعمل عملية ثانية انا نفسك كنت استخدم المينوكسيدل ووقفت من شهر 4/2016 وان شاء الله وراح ازرع بشهر 12/2016 في تركيا

بالنسبه للدكتور في مصر فيه دكتور في
مركز دار الجمال - دكتور ابراهيم كامل له مقاطع في اليوتيوب وهو يجري عمليات زراعة

كوكتيل

Member

بالنسبه لتنتيف الشعر لظرف ما هذا سوال غريب ومن اسباب الصلع هو تنتيف الشعر وهذا لايمكن علاجه سواء بزراعة او بعلاج العلاج هو التوقف عن نتف الشعر لان هذا عادة لابد التوقف عنها ولا ينفع معها سوى ايقاف اليد عن نتف الشعر المشكلة من من يتسبب في نتف الشعر وليست المشكلة في الشعر .

ولد نجد 1

Active Member

وليه ينتف الشعر هههههههههههههههههههههههههههههههههه عموم لو اتنتف نعم بيرجع لا البصيلة موجوده داخل فروة الراس وراح تنتج شعره جديدة وبعدين مثل مقال الاخ كوكتيل لساا صغيير جدا على الزراعة وياليت تحط صورة لشعرك نشووف كيف الوضع

أعلى