bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

المنطقة المانحة

mohamed9

Member
السلام عليكم
فى البداية انا كنت نتزلت موضوع شبيه بنفس الاسئلة الى هاكتبها بس بقول يمكن يكون فى جديد بمرور الوقت .

استفسارى بخصوص المنطقة المانحة لو كثافتها قليلة والصلع من الدرجة السادسة .. ينفع استفاد بشعر الجسم خصوصا انى شايف الى حد ما شعر الجسم ناعم الى حد ما ..

مش بقول العملية كلها تكون من شعر الجسم بس مثلا يكون زيادة كثافة .. مثلا لو هازرع خمسة الاف بوصيلة يكون منهم ثلاثة من المنطقة المانحة والفين من باقى الجسم ..

الكلام دا ممكن ينفع ولو نفع ايه النتايج هاتكون كويسة ولا خسارة فى الفاضى ..

اسف على الاطالة واتمنى يكون فى تفاعل

ولد نجد 1

Active Member
رد: المنطقة المانحة

ينفع بس بيكون مختلف ختلاف جذري عن شعر الراس ومابيطول فقط طول محدد واعتقد بعض العيادات ترفض الزراعة من شعر الجسم وفيه عيادات تزرع وافضل مكان يزرع فيه شعر الجسم هو منطقة التااج بس بالمقدمة ماينفع ابدا

اجلس اصلع ولا اسوي زراعة من شعر الجسم

mohamed9

Member

ينفع بس بيكون مختلف ختلاف جذري عن شعر الراس ومابيطول فقط طول محدد واعتقد بعض العيادات ترفض الزراعة من شعر الجسم وفيه عيادات تزرع وافضل مكان يزرع فيه شعر الجسم هو منطقة التااج بس بالمقدمة ماينفع ابدا

بص هو الفرق الى عندى بين شعر الراس والجسم ان شعر الراس بيطول انما انا شايف ان النعومة واحدة ولو عملنا ميكس بينهم مش هايبقى فى اختلاف غير شعراية اطول من التانية ... ازاى بقى هايبقى فى اختلاف جذرى لو زرعته فى الرأس ولو الشعراية بتتبدل مثلا لو نقلتها من مكان لمكان ولو بينفع ياخدو من الدقن انا دقنى تقيلة جدااا وبرضو شعر الدقن عندى سميك وناعم مش خشن ..
انا ممكن انزل صورة بس عايز اعرف الفكرة من الاساس هاتنفع ولا لا .. يعنى من الاخر تبقى اصلع ولا تعمل زراعة ميكس مابين المنطقة المانحة وبقيت الجسم

وفى الاخير شكرا طبعا على التفاعل

mohamed9

Member

الكلام دا بجد ومنتشر ولا بيضحكو علينا .. دا غير ان الراجل دا المنطقة المانحة بتاعتو كويسة جدااا ماخدش شعر منها ليه

وازاى الشعر دا كله من الدقن بس مش عارف .. مع انى اتمنى يكون الفديو بجد ومافهوش اى خداع

mohamed9

Member

اجلس اصلع ولا اسوي زراعة من شعر الجسم

ههههههههههههههه انت جبت من الاخر
طب ردك دا على اساس ايه شفت مثلا حد زرع من شعر الجسم ولا مجرد تخيل انه مش هايبقى كويس

وبعدين انا بقول ميكس بين المنطقة المانحة وتكون هى الكمية الاكبر وبين شعر الجسم عشان يزيد الكثافة

وشكرا جدااا لرأيك

أعلى