bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

Rogaine or Revivogen !! رجاء المساعدة .. شكرأ

Mr.RoboT

السلام عليكم ورحمة الله .. انا سنى 29 سنة وشعرى بيتساقط بكثرة ولما رحت لدكتورة جلدية من سنة تقريبأ كتبتلى على Revivogen .. وجربتة لمدة سنة تقريبأ والأداء مقبول بالنسبالى أو بمعنى أخر يستاهل الفلوس اللى أدفعت فية لانى لاحظت تساقط الشعر قل جامد..

المهم انا لسة مكتشف ال minoxidil مؤخرأ للأسف ده غير ان لما أشتريت وقولت أجرب أشتريت ال 2% مش ال 5% :emoji23:

للأسف ماديأ مش هقدر أشترى الأتنين مع بعض لان كل واحد معدى ال 200 جنية

السؤال الأول # بكل بساطة لو أقدر أشترى واحد فقط .. أشترى مين فيهم ؟؟

السؤال الثانى # أية نوع الشامبوو اللى أستخدمة ؟ انا كنت بستخدم شامبوو Revivogen برضو وبجرب ecrinal برضو

السؤال الثالث # أستخدم كبسولات مثل hairtone ولا مش لازم ولو لازم او مهم ينفع الاٍستغناء عنه بال Multivitamins A to Z زى Centrum أو Wellman ?

وشكرأ مقدمأ

ولد نجد 1

Active Member
رد: Rogaine or Revivogen !! رجاء المساعدة .. شكرأ

غريبة اول مرة اشوف واحد يمدح الريفايفوجين وانا انصحك اذا هو ماشي معاك لاتغيره ممكن التبديل من منتج لمنتج يسببب صدمة لشعر ويحصل تساقط رهيب بالشعر وبعدين لو بتسخدم مينكسيديل استخدم نوع وتركيز واحد مش اثنين واذا مصمم انك بتنقل للمنكسديل استخدم الريجين الرغوة

Mr.RoboT

غريبة اول مرة اشوف واحد يمدح الريفايفوجين وانا انصحك اذا هو ماشي معاك لاتغيره ممكن التبديل من منتج لمنتج يسببب صدمة لشعر ويحصل تساقط رهيب بالشعر وبعدين لو بتسخدم مينكسيديل استخدم نوع وتركيز واحد مش اثنين واذا مصمم انك بتنقل للمنكسديل استخدم الريجين الرغوة

الحقيقة الريفايفوجين وقف تساقط الشعر وفى شعر بسيط طلع كمان .. انا مش بستخدمه بقالى 3 أو 4 شهور وقولت أجرب مينكسيديل بس مكنتش أعرف موضوع 5 و 2 % ده وللأسف أستخدمت زجاجة واحده من 2% يعنى فنيأ انا غيرت خلاص وحصل اللى حصل :emoji27: أعمل أية بقة أكمل مينكسيديل بس ال 5% ولا أرجع تانى للريفايفوجين !!

Panorama1

Member

انت رجل يعني الافضل تستخدم 5%

اما 2 للاناث وممكن تكون نتيجته بطيئه عليك

واذا العلاج نافع معاك استمر لاتغيره وحسب كلام
الاطباء بالمنتدى هذا انو اي علاج يحتوي على مينوكسيدل مايأثر اذا غيرته بنوع مينوكسيدل اخر و الله اعلم

أعلى