bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

هو ايه حل سيولة الدم عند زراعة الشعر ؟

الذهبيا

الدكتور بيقولي لو حد عرف يزرعلك اكتر من كده ويعملك كثافة هرجعلك فلوسك عشان عندك سيولة في الدم واديتك حقن فيتامين امري كاف قبل العملية بعشرة ايام وحقن اثناء العملية ومازال الدم شغال فده يمنع اي دكتور انه يزرعلك اكتر من كده مارايكم في الكلام ده ومفيش حل لحالتي

رد: هو ايه حل سيولة الدم عند زراعة الشعر ؟

اصلا مجرد ماطلع عندك سيولة بالدم المفروض مايسوي لك زراعة ابدا لين تنتهي هذي المشكلة دام انه غامر فيك وسوى لك العملية وهو عارف ان عندك سيولة بالدم هذا دكتور ماعنده ضمير كان ممكن يضيعك وتروح بالعملية الاكيد ان الدكتور نصاب وماعنده ذمة والافصل انك تشتكيه وتاخذ فلوسك منه

الذهبيا

الحل ايه طيب في السيولة

تستخدم اسبرين او اي دواء مسيل للدم

Salimoz

Member

اخي الكريم هذا سؤال يجب ان تسأله لأحد الأطباء المختصين وليست الإجابة سهلة ، فهناك أدوية تساعد علي التقليل من السيولة و عدم تناول الاسبرين او الكافيين او الكحوليات او اي أدوية يساعد علي التقليل من سيولة الدم ،اذهب اخي الكريم و أستشير طبيب مختص افضل و أوقع و اما بالنسبة للطبيب اللي زرع لك اعتقد انه يقول لك اي كلام و زراعته تدل علي انه غير مختص بالمرة و لا تلتفت كثيرا لكلامه و اذهب الي اخد المختصين للكشف،و استعوض ربك في ما حدث فهناك الكثير من الحالات التي يحدث لها ذلك في البلاد العربية لسوء الأطباء

ولد نجد 1

Active Member

قلت لكم هذا سباك يعني هو يعرف ان عندك سيوله بالدم وجالس عشر ايام يحاول يقلل السيولة كله عشان يسوي العملية وياخذ الفلوس المفروض لو انه دكتور عنده ضمير كان رفض يعمل العملية ويصارحك بالموضوع ويقول انت عندك سيوله صعب اسوي لك العملية بس سباك جشع وعاوز فلووس الفلووس تغيير النفووس المفروض انتا واجب عليك الان تفضح هالدكتور المزيف وتعلن اسمه وعيادته للناس ايش تنتظر كل يوم تتاخر فيه ناس تروح عنده ومايعرفونه

الذهبيا

ان شاء الله اخي العزيز انتظر الموضوع بيجهزه صاحبه لانه كان بيدخل من علي حسابي انا علي المنتدي وهو بيعمل حساب جديد وسوف ينشر الموضوع .

hany ahmed

هو حضرتك صاحب موضوع هل الكمية المزروعة كافية؟ انا مصرى وللاسف زرعت فى مصر عند واحد اسمه سمير ذكى سنة 2007 تقريبا وكانت بنفس الشكل بالظبط عالعموم قالى ممكن ازرعلك تانى وانا رفضت وقمت بعمل حاجة اعتقد انا اول واحد هنا يعملها قمت بازالة الشعر المزروع تماما وبعد مرور حوالى سنة او اقل مش فاكر اوى من ازالتى للشعر المزروع رجع شكلى طبيعى تماما ونسيت موضوع الزراعة ده لحد ماشوفت واحد صاحبى زرع فى تركيا وعجبنى فروحت زرعت فى شهر فبراير الماضى واذا كانت النتيجة كويسة هنزل التجربة بالكامل هنا. عالعموم متضيعش وقتك شيل الشعر اللى اتزرع او روح تركيا للاصلاح وعلى فكرة موضوع السيولة دى حجة بيقولها عشان يدارى فشله.

ولد نجد 1

Active Member

هاني احمد ممكن تقولنا كيف قدرت تزيل الشرع المزروع ايه هيا الطريقة ؟؟؟؟؟؟؟ اول مره اسمع ازاله الشعر المزروع ياليت تفيدنا.

hany ahmed

اهلا بيك اخ ولد. انا عملت جلسات ليزر لازالة الشعر المزروع وخاصة فى خط المقدمة والصفوف القريبة منه وعملت حوالى عشر جلسات تقريبا وفعلا معظم الشعر اختفى وتبقى جزء بسيط قام الطبيب بازالته باستخدام اله تشبه الاله التى يتم بها الاقتطاف ولكنها يدوية وليست بموتور كالمستخدمة فى المنطقة المانحة ولكن كانت المشكلة انه كانت هناك نقط حمراء شديدة مكان الشعر الذى تمت ازالته واستخدمت بعض الكريمات فى البداية عشان تدارى هذا الاحمرار لان ظروف عملى لا تسمحلى بارتداء قبعة ولكن الحمد لله بمرور الوقت وتقريبا بعد مرور حوالى ست اشهر عاد الوضع طبيعى تماما كانى لم اعمل عملية وكانت مغامرة بالفعل لان الطبيب قالى محدش طلب ازالة الشعر قبل كده ولكنى اتخذت هذا القرار لانى خفت ان استنزف المنطقة المانحة فى عملية اخرى فاشلة وكذلك خفت ان ادخل فى دوامة عمليات الاصلاح ولذلك انصح اى حد عمليته باظت ان يزيل الشعر اللى زرعه وياخد وقته ويفكر قبل ان يقدم على عملية جديدة وادعيلى اخى ان تنجح عمليتى اللى عملتها فى شهر فبراير اللى فات فى تركيا ولكن مبدأيا ان شاء الله النتائج مبشرة

ولد نجد 1

Active Member

فيه عضو بالمنتدى اعتقد اسمه سام عمل عملية وفشلت وهو كان يبحث عن معلومات عن ازاله الشعر المزروع ياليت لو الموضوع هذا يوصل له ويقرا فيه ممكن يحصل حل لمشكلته شكرا هاني على المعلومات

مارن

Member

اخ هاني ياريت لو تقدر تفيدني شو نوعية جهاز الليزر اللي استخدمه الدكتور لازالة الشعر ... لان يوجد اكتر من نوع*
وسؤال اخر هل الشعر اللي انزال بالليزر *معاد طلع نهائي ...
وفعلا ياريت اخ سام يقرأ *تجربته لعلي وعسي يستفيد

ولد نجد 1

Active Member

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مارن للاسف انتي دايما توصلين متأخرة الاخ هاني بيكمل سنة وهو مادخل المنتدى اخر ظهور لاسمه هنا كان في ديسمبر العام الماضي هههههههه يرب تحصل معجزة ويدخل ويتفاعل مع موضوعك

مارن

Member

هههههههههههههه والله فعلا دايما متأخرة ياولد نجد *
تعال اقولك شو صار معاي . انا وعمايلي اللي مابتكمل*

مارن

Member

عملت جلسة ليزر لازالة شعر بجهاز اسمه دايود
عند دكتور وقال علي مسؤليتي*
تصور انه ضرب جزء من خاجبي الاصلي *بالليزر*
وطبعا اول جلسة هي كانت*
وقال ماتخافي رح يطلع الشعر*
شو رأيك تووووووبة معاد استعمل الليزر*
بس فى قولك هل اول جلسة يكون لها تأتير علي الشعر*

اهلا بيك اخ ولد. انا عملت جلسات ليزر لازالة الشعر المزروع وخاصة فى خط المقدمة والصفوف القريبة منه وعملت حوالى عشر جلسات تقريبا وفعلا معظم الشعر اختفى وتبقى جزء بسيط قام الطبيب بازالته باستخدام اله تشبه الاله التى يتم بها الاقتطاف ولكنها يدوية وليست بموتور كالمستخدمة فى المنطقة المانحة ولكن كانت المشكلة انه كانت هناك نقط حمراء شديدة مكان الشعر الذى تمت ازالته واستخدمت بعض الكريمات فى البداية عشان تدارى هذا الاحمرار لان ظروف عملى لا تسمحلى بارتداء قبعة ولكن الحمد لله بمرور الوقت وتقريبا بعد مرور حوالى ست اشهر عاد الوضع طبيعى تماما كانى لم اعمل عملية وكانت مغامرة بالفعل لان الطبيب قالى محدش طلب ازالة الشعر قبل كده ولكنى اتخذت هذا القرار لانى خفت ان استنزف المنطقة المانحة فى عملية اخرى فاشلة وكذلك خفت ان ادخل فى دوامة عمليات الاصلاح ولذلك انصح اى حد عمليته باظت ان يزيل الشعر اللى زرعه وياخد وقته ويفكر قبل ان يقدم على عملية جديدة وادعيلى اخى ان تنجح عمليتى اللى عملتها فى شهر فبراير اللى فات فى تركيا ولكن مبدأيا ان شاء الله النتائج مبشرة
بالعكس الأفضل عدم إزالة الشعر المزروع انت كذا كذا اصلع وإذا مصمم احلق شعرك لكن حرام تفرط في البصيلات اللي زرعت عشان لماتزرع في المستقبل يكون عندك كم بصيلات من الزراعة الفاشلة ..تحياتي

بالنسبة لسيولة الدم استشر طبيب افضل ...الله يوفقك ويعوضك بالأجمل

ولد نجد 1

Active Member

مارن الليزر لايؤثر على الشعر من اول جلسة راح يطلع عادي ولا حتى خمس جلسات برضو بيطلع ومع تكرراها الشعر يخف وبدل مايكون سميك يطلع خفيف وانا اشوف الليزر ليس حلا لاقتلاع الشعر نهائي لكنه مع تعدد الجلسات راح يخفف الشعر مره

مارن

Member

شكرا ولد نجد*
دايما مو مقصر فى الرد
الله يكتبلك الخير يارب

أعلى