bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

أعاني من الصلع المبكر وتساقط الشعر بغزارة استخدمت اكتر من منتج ومفيش نتيجة , أرجو الرد ياريت دكتور ي

OmarAtef

أنا عندي 17 سنة وبعاني من مشكلة الصلع المبكر من سنة تقريبا ومن حوالي 4 شهور روحت لدكتور في مستشفى جلدية وكتبلي على شامبو AloeKita و بخاخ Bold Stop (Minixodendil 5%) وفعلا كنت مواظب عالعلاج بغسل شعري 3 مرات في الاسبوع بالشامبو وبستخدم البخاخ مرتين في اليوم المشكلة ان محصلش اي تقدم بالعكس الصلع عندي زاد وبقى ملاحظ جدا الاول مكانش حد بيلاحظو أوي مقدمة رأسي من الاجناب كدة بقيت فاضية تماما وكمان من ساعة ما بدأت استخدمه وانا شعري بيقع بغزارة رهيبة أنا شعري كان خفيف من الأول لكن حاليا خف جدا لدرجة اني بقيت بشوف الفراغات مابين شعري واسعة جدا وكل ما بلمس شعري بايدي بيقع في ايدي شعر ,, دلوقتي المشكلة ديه مدمرة نفسيتي جدا خصوصا ان شعري كان حلو جدا قبل ما ابدأ اعاني من المشكلة ديه ياريت لو حد يقدر يساعدني ايه الدواء المناسب اللي ممكن استخدمه او لو فيه اي نصايح تانية لأني لو استمريت بالمعدل ده خلال شهر او شهرين بالكتير مش هيبقى عندي شعر .

omaga

Member
المينوكسيديل فى بداية عمله يتساقط الشعر ثم ينمو مرة اخرى فعليك الاستمرار فى استخدامه لمدة 6 شهور حتى تظهر النتائج مع العلم انه يجب استخدامه مدى الحياة للحفاظ على النتائج وانصحك بالتغيير الى روجين لانه افضل انواع المينوكسيديل الى جانب فيتامينات مقوية للشعر وان شاء الله تشوف النتائج اللى تتمناها .

OmarAtef

المينوكسيديل فى بداية عمله يتساقط الشعر ثم ينمو مرة اخرى فعليك الاستمرار فى استخدامه لمدة 6 شهور حتى تظهر النتائج مع العلم انه يجب استخدامه مدى الحياة للحفاظ على النتائج وانصحك بالتغيير الى روجين لانه افضل انواع المينوكسيديل الى جانب فيتامينات مقوية للشعر وان شاء الله تشوف النتائج اللى تتمناها .

أنا كنت خفت بصراحة ومرديتش أكمل فيه ,, يعني أنا دلوقتي اكمل عالعلاج اللي كان مكتوبلي ده لمدة أد ايه ولو مجابش نتيجية يبقى الحل ايه ,,
ومعلش انا هستمر عالمينوكسيديل بس عاوز اعرف هو روجين ده عبارة عن ايه ؟ يعني اسم تجاري تاني زي بولد ستوب وكدة ولا علاج مختلف وياريت لو تكتبلي على اسم فيتامينات معينة مقوية للشعر , ارجو الرد

omaga

Member
لازم تستمر عالعلاج ومينفعش تقطع مرة واحدة هتكون النتائج سيئة وروجين هى الشركة الام المصنعة للمينوكسيديل احسن من اللى بيتصنع فى الدول العربية ونتايجه مضمونة عيبه بس ان سعره غالى
والفيتامينات فى بانتوجار كويسة جدا للشعر بتعمل نتائج افضل مع المينوكسيديل .

OmarAtef

بشكرك جدا وان شاء الله هستمر عالعلاج

Panorama1

Member
كيف اطلب كبسولات بانتوجار لان غير متوفرة بالسعوديه

omaga

Member
ممكن تطلبها من مصر متوفرة هناك او من موقع امازون

أعلى