bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

السلام عليكم اتمنى من كل عضو استخدم مينوكسوديل وبروبشيا يساعدنى ويرد علي اسألتى

LEE

السلام عليكم

فى البدايه انا31 سنه و بستخدم مينوكسوديل 5 فى المئه بقالى سنتين حاسس ان شعرى ثابت على كدا مفيش تطور يعنى خلاص هو ثابت على كدا مش عاوز يطلع شعر جديد او يمكن العمليه دى حصلت من سنتين وانا مركزتش فيها لانى ديما شعرى طويل بس الواضح امامى ان المينوكسوديل عمل مفعول ف هو مفعول بنسبه 10 فى المئه ذائد انه محافظ لحد دلوقتى على شعرى الحمد لله بس انا عاوز على الاقل كتله الشعر تزيد كمان 20 فى المئه او 25 انا عاوز لما اسرح شعرى الاقى ان فروه رأسى مختفيه دلوقتى لما بسرح بحس انى شايف فروه رأسى طول ما شعرى طويل انا شايف فروه رأسى بس بنسبه بسيطه انما لما بقصر شعرى بشوفه فروه رأسى اكتر واكتر انا مش طماع انا عاوز اسرح شعرى فى كل الاتجاهات الاقى فروه رأسى مش ظاهره عاوز اقولكم ان المنوكسوديل مفعوله وصل لجسمى كله يعنى اللحيه عندى كثيفه جدا رغم انى مش بستخدم عليها مينوكسوديل انا اصلا مشعر بس المينوكسوديل عمل تحسينات فى للحيه وفى زياده بسيطه فى اللشعر اسفل العين وظهور شعر صغير فوق الحاجبين من الجوانب يعنى فى شعر خفيف بس ليه المينوكسوديل مش قادر يكثف الشعر فى فروه الرأس زى ما حصل فى اللحيه رغم انى عمرى ما استخدمته غيير على التاج ومقدمه الرأس فقط يعنى عمرى ما استخدمت مينوكسوديل على اى مكان فى الوجه هو فروه الرأس فقط

انا دلوقتى لو استخدمت البروبيشيا هل هيطلع شعر جديد على المدى الطويل سنه سنتين كمان يعنى هل البروبيشيا هيعمل ال مقدرش المينوكسوديل يكمله فى فروه رأسى ولا عشان انا عندى 31 سنه البصيلات دى يبقا خلاص فى حاله نوم عميق وممكن ميطلعش شعر تانى زياده يعنى هل لو هرمون dht وقفت نشاطه لمده طويله البصيلات دى بقالها تلات اربع خمس سنين فى حاله نوم او الشعر فيها مش قادر يتغذى هل هيبتدى يطلع شعر زياده وهل فى شخص فوق ال 30 واستخدم البروبشيا وابتدى يلاحظ شعر زياده فى فروه الرأس

وبالنسبه للاعراض الجانبيه بتظهر بعد كام يوم من الاستخدام اسبوع شهر ايه هيا الفتره ال من خلالها ابتدى اعرف ان كدا انا الاعراض مأثرتش فيا يعنى لو مر عليا مثلا شهر من غير اى اعراض يبقا كدا انا فى امان ولا هتظهر مستقبلا

ولو حد من مصر يقدر يقولى اشترى منين برو هير او نوبشيا لانى سألتى ومش لاقى فى الصيدليات

LEE

رد: السلام عليكم اتمنى من كل عضو استخدم مينوكسوديل وبروبشيا يساعدنى ويرد علي اسألتى

واضح ان البروبشيا وكل ما يخص الفنسترايد تجارب متنفعش تتحكى لان ممكن ال ينفع معاك مينفعش معايه وممكن العكس خلاص انا هبتدى اجرب واشوف النتائج وربنا يقدم ال فى الخير

رد: السلام عليكم اتمنى من كل عضو استخدم مينوكسوديل وبروبشيا يساعدنى ويرد علي اسألتى

بشرنا يالغالي ان شاء الله نفع معكً؟

أعلى