bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

somax

Member
انا هزرع الاسبوع الي جي عند دكتور شادي وعايز اعرف هو مضمون وحد زرع عنده ولا لا عشان في ناس بتقول الزراعه في مصر مش كويسه
والامكانيات متسمحش غير في مصر وبس

اوستن

رد: حد يعرف دكتور شادي مغربي في مصر ؟

انا لسه جاى من تركيا لوجة الله انصحك اياك ومصر اياك ومصر اياك ومصر اللهم بلغت

somax

Member

كلفتك كام مصري طيب؟

somax

Member

كلفتك كام معلش

Treika22

Member

أنا زرعت في مصر عند دكتور شادي من سنة ونص والنتيجة كويسة جدا.
بس لو أنت متردد متزرعش غير لما تاخد القرار وانت متطمن.
أنا شفت صورتك في موضوع تاني وعندك صلع من الدرجة السادسة أو السابعة, فبرضو لازم تكون توقعاتك من نتيجة الزراعة متكنش عالية قوي.

somax

Member

مش عايز النتيجه واو بس حاجه تخليني معقول وملبسش كاب تاني لاني زهقت

somax

Member

كل الي بساله هو دكتور شادي مضمون ولا لا والعمليه فيها خطر ولا بس كده

Treika22

Member

كل الي بساله هو دكتور شادي مضمون ولا لا والعمليه فيها خطر ولا بس كده

بص أنا عملت بحث مدة طويلة ولقيت ان دكتور شادي أكتر واحد عنده خبرة في الزراعة ومركزة متخصص في الزراعة بالاقتطاف ومش بيعمل أي عمليات تانية. ده غير انه بيشتغل بإيده عكس اغلب المراكز اللي بتخلي الممرضات يعملوا العملية كلها.
أنا زارع من سنة ونص والنتيجة ممتازة. لو عندك اسئلة اكتبها هنا مش في مواضيع تانية عشان أنت توهتني.

somax

Member

الاخ Treika22 شكر جدا لردك وتعبك ربنا يطمن قلبك بجد زي ما طمنت قلبي انا فعلا رايح لدكتور شادي الاسبوع الي جي الي هو في الزمالك بس كنت قلقان عشان انت عارف في مصر مفيش كفائه كبيره اوي زي تركيا وبرضه قلقان من العمليه معرفش حاسس انها خطر وكمان بسبب المضعفات الي بتحصل بعد العمليه يا ريت لو في ميل او فيس اعرف اتواصل معاك عليه يبقي كتر خيرك

Treika22

Member

الاخ treika22 شكر جدا لردك وتعبك ربنا يطمن قلبك بجد زي ما طمنت قلبي انا فعلا رايح لدكتور شادي الاسبوع الي جي الي هو في الزمالك بس كنت قلقان عشان انت عارف في مصر مفيش كفائه كبيره اوي زي تركيا وبرضه قلقان من العمليه معرفش حاسس انها خطر وكمان بسبب المضعفات الي بتحصل بعد العمليه يا ريت لو في ميل او فيس اعرف اتواصل معاك عليه يبقي كتر خيرك

خلينا نتكلم هنا أحسن عشان الكل يستفيد.
أنا محصليش مضاعفات بعد العملية, والتورم في الجبهة كان خفيف واختفى بعد 3 أيام.
أنا هكتب التجربة بتاعتي قريب ان شاء الله بس هروح لدكتور شادي عشان يصورني صور جديدة وأخد منه صور قبل الزراعة عشان الموضوع يبقى كامل.

somax

Member

انا كده عرفت منك ان دكتور شادي مضمون بس في سوال انا هزرع 2000 جرافت تفتكر هيجيبو نتيجه وينفع انزل الشغل بعد العمليه ب 4 ايام ولا والعمليه طويل وخطر ولا مش مستاهله القلق ده كله

somax

Member

tarek? انت فين

ولد نجد 1

Active Member

لا ماينفع تنزل للشغل الا بعد عشرة ايام واكثر لان هناك مناطق بالراس لازم تشفى تماما مثل المنقطة المانحة والانتفخات في مقدمة الراس راح تستمر لمدة اسبوع تقريبا هذا كله كوم وقصة الصيف السنة هذي والحر مع الزراعة كوم ثاني صعب صعب الشغل مع ازراعة بالحر هذا اما انك تاخذ اجازة شهر كامل ولا اجل العملية للشتاء احسن لك

somax

Member

صدقني انا واخد اجازه بعد الشغل 4 ايام بالعافيه وبعدين الشغل بتاعنا مش ارهاق انا بششغل علي كمبيوتر وبيبقي جو كله تكييف مفيهوش اي مجهود بدني

Treika22

Member

انا كده عرفت منك ان دكتور شادي مضمون بس في سوال انا هزرع 2000 جرافت تفتكر هيجيبو نتيجه وينفع انزل الشغل بعد العمليه ب 4 ايام ولا والعمليه طويل وخطر ولا مش مستاهله القلق ده كله

2000 جرافت كويسين طبعا بس أنا شفت صورتك وعندك صلع في منطقة كبيرة واعتقد أنك ممكن تحتاج زراعة بعد فترة. بس طبعا رأي الدكتور هيكون ادق عشان هو اللي شاف المنطقة المانحة بتاعتك.
بعد العملية متقلقش, الدكتور خلاني البس الكاب بعد اليوم الرابع, بس القشرة راحت بعد 10 أيام. تورم الجبهة كان خفيف وراح بعد 3 أو 4 أيام.
ان شاء الله الموضوع يتم على خير.

somax

Member

صدقني انت ردك بيخلني كل مرا اطمن اكتر من الاول معلش هسالك بس سوال انت تقصد بايه اني هحتاج زراعه بعد فتره تاني انا مش فاهم في الموضوع اوي وبعدين مش ممكن بعد اربع ايام انزل الشغل ولا صعب عشان انت عارف لو مروحتش الشغل هترفد طبعا وعموما الشغل مش متعب جسمانيا وطول الوقت في تكييف مفيش اي شمس خالص وبخلص بليل ..
والدكتور شادي قالي احنا هنغطي الحته الي قدام كلها بس صعب الي وراه قولتله مش مهم انا اهم حاجه عندي الي قدام طبعا والمنظر من قدام مش فارق معايا الحته الي في النص

Treika22

Member

صدقني انت ردك بيخلني كل مرا اطمن اكتر من الاول معلش هسالك بس سوال انت تقصد بايه اني هحتاج زراعه بعد فتره تاني انا مش فاهم في الموضوع اوي وبعدين مش ممكن بعد اربع ايام انزل الشغل ولا صعب عشان انت عارف لو مروحتش الشغل هترفد طبعا وعموما الشغل مش متعب جسمانيا وطول الوقت في تكييف مفيش اي شمس خالص وبخلص بليل ..
والدكتور شادي قالي احنا هنغطي الحته الي قدام كلها بس صعب الي وراه قولتله مش مهم انا اهم حاجه عندي الي قدام طبعا والمنظر من قدام مش فارق معايا الحته الي في النص

ان كنت بلبس الكاب بعد 4 أيام وبخرج عادي. بس طبعا لو تعرف تاخد أجازة اطول يكون أفضل.
أنا اقصد أنك ممكن تحتاج جلسة زراعة بعد سنة أو اكثر لزيادة الكثافة أو زراعة منطقة تانية, بس ده يرجعلك أنت والدكتور.

somax

Member

بس لو معملتهاش الشعر بيقع ولا ايه الي هيحصل لو كنت محتاج تاني ..

وكويس يعني فتره اربع ايام يعني وهرجع الشغل مش هيضرني في حاجه صح

وبالنسبه لموضوع الاجازه حاولت والله واخدهم بالعافيه بس الميزه اني بشتغل بليل وفي تكييف

Ahmed s

اقتباس:
هو يقصد هتحتاج عملية تكثيف بعدين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة somax
بس لو معملتهاش الشعر بيقع ولا ايه الي هيحصل لو كنت محتاج تاني ..

وكويس يعني فتره اربع ايام يعني وهرجع الشغل مش هيضرني في حاجه صح

وبالنسبه لموضوع الاجازه حاولت والله واخدهم بالعافيه بس الميزه اني بشتغل بليل وفي تكييف

somax

Member

معلش مش فاهم يعني ايه عملية تكثيف ممكن بس توضحلي عباره عن ايه يعني العمليه دي مش هيكون فيها شعرر كتير وهتبقي في فراغات برضه؟

أعلى