bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

تجربتي مع زراعة الشعر عند د احمد عادل

السلام عيكم ورحمة الله..اعضاء المنتدى الرائعين
حبيت انقل لكم تجربتي عند د احمد عادل بمصر لأنكم ماقصرتو معي في الرد على اسئلتي
من بدري وانا ابحث عن مركز لزراعة الشعر ماخليت مكان وانا ابحث استخرت وربي سهلها وسافرت على مصر قابلت الدكتور الاربعاء 2013/11/20قاللي محتاجه تقريبا 2000 قرافت بطريقة الشريحه وطلب مني فحوصات وبنسوي العمليه يوم السبت ان شاءالله لأني طلبت منو لأني مستعجله بسافر..المهم كنت خايفه مره واتوكلت على الله ورحت على العياده الساعه 9 ونص وجهزتني الممرضه وبصراحه تعاملهم في غايية الرقي عطوني حبه مهدئه ورسم الدكتور خط المقدمه ونا قلتو لو لا ابغاه مستقيم قال احسن كده لأنو بعد مايكثر بيدي مظهر طبيعي.بعد كده حددو المنطقه االمانحه و اعطونبي ابر البنج وهي اكثر شي مؤلم في العمليه لكن ماحسيت وقت اخدو الشريحه خيطو المنطقه وبعد كده الدكتور بنج منطقة الجبهه وكانت مؤلمه ووجهي انتفخ بس رجع بعد فتره وعمل الثقوب وقامو المساعدين بالغرس واستغرقت العمليه من بدايتها لي نهايتها ثمانيه ساعات.زبصراحه د احمد في غاية الرقي والاحترام وكل المساعدين من موظفين الاستقبال والممرضات والدكاتره المساعدين وكانو حريصين على راحتي وعدم تألمي..بعدها اعطوني مضاد حيوي وبريندسلون وفيوسيدين لجرح المنطقه المانحه وشامبو اطفال جونسن ومسكن...جيت اليوم الثاني والثالث غسلو لي شعري وبعد كده قال لي الدكتور اغسلي يوم بعد يوم بدون فرك وبعد عشر ايام افركي عشان القشور .انا الحين لي عشره ايام وعندي قشره كثيفه وحكه وخصوصا فروتي دهنيه وخايفه افرك برايكم ايش اسوي لأني سافرت وخايفه افرك قبل اسبوعين ..والسؤال الثاني اني لسه احس بألم في المنطقه المانحه وطبعا مافي فك غرز لأنو من النوع اللي يمتص والفيوسيدين استخدمه لمدة كم خصوصا عندي قشور ايضا بالمنطقه المانحه..نقلت اليكم تجربتي واي استفسار انا حاضره وراح انزل لكم الصور وابغى رايكم بصراحه

وداد

مدير عام

أهلا اختي راما

الحمد لله على سلامتك ومبروك العملية ،،

لكن ماهو سبب اختيارك للطبيب ؟ هل رأيتي له تجارب ؟

وكم عدد الجرافت المزروع ؟

بخصوص أسألتك انا رديت عليكي بالتفصيل في قسم الاسئلة ،،

بالتوفيق واتمنى لك نتائج طيبة باذن الله ،،

تحياتي ،،

الله يبارك فيك ويسلمك اختي وداد..سبب اختياري للدكتور هو سمعته الطيبه في مصر وفي منتدى ثاني مدحوه وبصراحه اطمنت اكثر بعد مارحت خصوصا عنده عمليات زراعه كثيره..عدد القرافت 2000 قرافت والتكلفه 16 الف جنيه مصري هو قال تكلف اكثر من كده بس عمل لي خصم عشان اني طبيبه.دعواتكم لي

اختى راما نحمد الله على سلامتك اولا هل قام الدكتور احمد بعرض صور لاشخاص قاموا بلعمليه لديه ثانيا هل قام بلف الراس بعد العمليه او وضع الشاش عليها و شكرا

الله يسلمك..بصراحه انا ماطلبت منو لأني شفت الصور في كتيب في العياده قبل ادخل عندو وكانت تجارب نساء ورجال..بالنسبه للشاش لم يتم وضع شاش وسألتهم قالو لا عشان البصيلات ماتتحرك

هل الصور التى فى الكتيب لاشخاص قاموا بالعمليه فى المركز او صور عامه من اى موقع

Bebaa

رد: تجربتي مع زراعة الشعر عند د احمد عادل

ممكن لو سمحت لو ينفع صور نشوف النتيجه وشكرا ليكي

Sarahh

افشل دكتور في الدنيا دمرلي شعري وحياتي حسبي الله ونعم الوكيل فيه انا عملت العملية من 2013 بنفس التقنية الشريحة ومحستش باي الم لحد الان مش حاسه بفروة رأسي والنتيجة كانت بشعه خط الشعر كان مش طبيعي وكانو كام شعره مفرغين مفيش اي كثافة كان مزروع كمان اكتر من بصيلة في شعره واحده وده معروف انه مينفعش ابدا في خط الشعر الامامي والمساعدين هما اللي عملو العملية مش الدكتور نفسه المهم بعد صبر سنتين مكانش في اي كثافة فاضطريت اشيل كل الشعر المزروع في الجبهه بالليزر وارتاحت بعدها رجع شكلي بني ادمه طبيعيه بس خسرت نص شعري بسبب تقنية الشريحة الفاشله لانه اخد منطقة كبيرة جدا وسابت اثر كبير في المنطقة المانحة بعد سنين قررت اعمل عملية تانيه في تركيا عشان بقي في عندي فراغات كبيرة في المنطقة الامامية وعدي شهر دلوقتي وفي انتظار النتيجة ادعولي تنجح

Sarahh

افشل دكتور في الدنيا دمرلي شعري وحياتي حسبي الله ونعم الوكيل فيه انا عملت العملية من 2013 بنفس التقنية الشريحة ومحستش باي الم لحد الان مش حاسه بفروة رأسي والنتيجة كانت بشعه خط الشعر كان مش طبيعي وكانو كام شعره مفرغين مفيش اي كثافة كان مزروع كمان اكتر من بصيلة في شعره واحده وده معروف انه مينفعش ابدا في خط الشعر الامامي والمساعدين هما اللي عملو العملية مش الدكتور نفسه المهم بعد صبر سنتين مكانش في اي كثافة فاضطريت اشيل كل الشعر المزروع في الجبهه بالليزر وارتاحت بعدها رجع شكلي بني ادمه طبيعيه بس خسرت نص شعري بسبب تقنية الشريحة الفاشله لانه اخد منطقة كبيرة جدا وسابت اثر كبير في المنطقة المانحة بعد سنين قررت اعمل عملية تانيه في تركيا عشان بقي في عندي فراغات كبيرة في المنطقة الامامية وعدي شهر دلوقتي وفي انتظار النتيجة ادعولي تنجح

أعلى