bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

ارجو منكم مساعدتي في اتخاذ القرار بيرفكت هير ولا ريفايفوجين؟؟ نفسيتي تعبت والله...

bisso-7

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...

انا طالب جامعي وعمري 22 وتخصصي يفرض عليا الدوام اكشف الراس يعني حتى كاب ما اقدر البس...

من فترة وشعري ويتساقط وتقل كثافته... بس خلال الشهر الاخير لاحظت التساقط واضح جدا وبدا في منطقة المقدمة ومنتصف الراس يتناقص بشكل ملحوظ ... يعني بداية صلع ... خصوصا ان العائلة كلها تعاني من الصلع الوراثي ... اخواني الرجال كلهم فيهم صلع بالاضافة الى الوالد ...

انا بدات نفسيتي تتعب وبشدة خصوصا كل ماغسلت شعري اشوف نفسي في المراية بيكون ملحوظ جدا الفراغات اللي مسببها الصلع...
بس الى الان ولله الحمد مو باين للناس انو عندي صلع ... يعني ممكن اتلاحق شعري اذا منعته من التساقط...
بعد كل ذي المقدمة ... ابغى استشارة من الاخوان في المنتدى...
انا اخذت زيت بيرفكت هير ب 250 ريال... وبعد ما اخذته في نفس اليوم قريت في المنتدى انو في علاج ريفايفوجين ... قريت عن ريفايفوجين وحسيت ان طريقة عمله اقنعتني اكثر ولكن سعره 120 دولار تقريبا 450 ريال سعودي...
وقتها انا مو قادر ارجع البيرفكت هير لاني فتحت العلبة وفنفس الوقت فيه ناس قد مدحت هذا الزيت وفي ناس تذمه وتمدح ريفايفوجين هنا في المنتدى ...
الخلاصة انا محتار هل يعقل ارمي الزيت البيرفكت هير واستخدم ريفايفوجين؟
خصوصا اني لو وقفلي التساقط بس. تعتبر نعمة مو شرط يرجعلي الشعر اللي قد سقط ...
انا لسا ماقد بدات في العلاج لانه يحتاج تقريبا 3 شهور حتى تبان النتائج
عشان كذا ابغى ارائكم في المنتدى من الناس اللي قد جربت بيرفكت هير او ريفايفوجين ... ولكم شكري وتقديري.. وعذرا على الاطالة

ahmed.ahmed

Member
اخى العزيز بيسو ..
انا مش عاوز ازعلك بس هقلك الحقيقه ..
انا سمعت عن نتايج مخيبه للامال جدا بسبب زيت بيرفكت هير ده وبحثت عنه وبصراحه ملقتش حد مدح فيه كتير كلهم بيشتكو منه او معظمهم يعنى ..
انا انصحك بريفايفوجين والله ده كويس جدااا خصوصا انه خلاصه مواد طبيعيه تماما وبيحد من هرمون دى اتش تى بنسبه 90 ف الميه فى فروه الراس ..
حاول ان تشترى ريفايفوجين وحاول ان تتخلص من زيت بيرفيكت هير عن طريق انك تبيعه حتى لو بخساره او تتبرع بيه لحد من معارفك او قاربك ..
بس سؤالى لك كم درجه الصلع عندك ؟؟؟؟؟
تقبل تحياتى

bisso-7

اخى العزيز بيسو ..
انا مش عاوز ازعلك بس هقلك الحقيقه ..
انا سمعت عن نتايج مخيبه للامال جدا بسبب زيت بيرفكت هير ده وبحثت عنه وبصراحه ملقتش حد مدح فيه كتير كلهم بيشتكو منه او معظمهم يعنى ..
انا انصحك بريفايفوجين والله ده كويس جدااا خصوصا انه خلاصه مواد طبيعيه تماما وبيحد من هرمون دى اتش تى بنسبه 90 ف الميه فى فروه الراس ..
حاول ان تشترى ريفايفوجين وحاول ان تتخلص من زيت بيرفيكت هير عن طريق انك تبيعه حتى لو بخساره او تتبرع بيه لحد من معارفك او قاربك ..
بس سؤالى لك كم درجه الصلع عندك ؟؟؟؟؟
تقبل تحياتى
مشرفنا القدير احمد شكرا لمرورك...
من ناحية درجة الصلع انا ماقد كشفت عند عيادة ... بس بحثت في النت الان وتقريبا درجته بين 2 و3... يعني لو توقف التساقط بس تعتبر نعمة عظيمة...
ولكن فيه استفسار اخر ... يقولو ان معظم الادوية(ادوية الصلع) هذي فيها مينوكسيديل المكون الاساسي ولكن موجود بنسب مختلفة ... فهل ريفايفوجين فيه نفس الفكرة ...؟؟
ويعطيك العافية عزيزي احمد

ahmed.ahmed

Member
درجه الصلع عندك شايف انها طبيعيه بالنسبه لحالات كتيره بتكون فى سنك وبتكون درجه صلعهم اكبر من درجه صلعك درجتين وتلاته ..
الريفايفوجين مفيهوش مينوكسديل اطلاقاااااا لانه خلاصه مواد طبيعيه ليها دور فعال اولا فى الحد من تساقط الشعر وتاخيره ثانيا مع الاستمرار عليه هينبت شعر جديد ان شاء الله بس اهم حاجه الصبر يعنى تستخدمه فتره لا تقل عن 18 شهر وطالما عندك صبر والفلوس متوفره يبئا ايه المانع انك تشتريه وتستمر عليه ...
وتقدر تدخل على الموضوع اللى انا عمله عن الريفايفوجين وتعرف معلومات اكتر عنه .. انصحك بيه ..
بالنسبه للصلع الوراثى لحد وقتنا هذا مفيش اى علاجات تم اكتشافها تقدر توقفه او تحد منه تماما ولكن العلاجات زى مينوكسديل وبروبيشيا وريفايفوجين وغيره تقدر بس انها تخف من التساقط وتاخره فتره يعنى تاخر التساقط 10 سنوات مثلا ويمكن يكون وقتها تم اكتشاف علاج للصلع او الطب تطور بحيث اننا نلائى مفيش اى حد فى العالم عنده صلع قول ياااارب يا بيسو ..

مشاري3

Member
الاخ bisso-7 ماقصر معاك وحش الشبكه العنكبوتيه مشرفنا المحبوب احمد
وهذا موضوع لمديرنا الاخ ماجد اكيد مريت عليه بحطه للاخرين الي بيمرون على موضوعك وماعندهم وقت بفرفرون بالمنتدى
https://www.hairarab.com/vb/showthread.php?t=3
---------
وعن تجربتي الدواء الوحيد الي استخدمته بامر من الدكتور بعد فترة الزراعه هو البروبيشيا واول اسبوع ياااااااااه زاد التساقط واتصلت على الدكتور وقالي شي طبيعي بالبدايه يحدث تساقط وبعدها بثلاثه اسابيع استقرت الحاله واصدقك القول يعني الحين ودي اشوف شعره بالغلط طايره على فانيلتي البيضا مافيه لله الحمد...

bisso-7

عزيزي احمد:
انا درجة الصلع عندي تقول ممكن تكون طبيعيه بس الصلع وراثي في العائلة وانا ابغى الحق على الشعر الباقي قبل ماتظهر ندبات ويبان صلع صريح...
الحالة النفسية تسوء يوم بعد يوم... الحمدلله على كل حال بس.. وشكرا لمرورك العطر...

عزيزي مشاري :
شكرا لاضافتك على الموضوع... اتمنى ربي يعطيك الصحة والعافية ويقوي شعرك ^_^... انت وكل اعضاء المنتدى الغالي والصلع اللي في الدنيا ^_^_^_^

خيووو انا استخدمت بيرفكت هير اول مانزل زيت مركز منه وبعدين خففوه

ولاطلعت منه بأي نتيجه :(

ريفايفوجين وين الاقيه كيف اطلبه يا اخوان ؟

ahmed.ahmed

Member
ريفايفوجين هتلائى بيباع عن طريق قناه اسمها citruss ودى فى الامارات وفى عضو معانا هنا فى المنتدى اسمه be_optimistic اشتراه منهم وجابهولو لحد عنده .. ادخل عنده اخونا ده واعرف جابه ازاى ...
المواصفات :

3 عبوات من علاج فروة الرأس (60 ملل)

شامبو (350 ملل)

بلسم (350 ملل)

شامبو و بلسم حجم السفر (60 ملل)

السعر : $137.00 + كلفة الشحن

ahmed.ahmed

Member
اخويا واحد من الناس انا جبتلك كل ارقامهم وفروعهم اتفضل ..
الإمارات العربية المتحدة 5034534 06
المملكة العربية السعودية 5034534 9716
الكــويت 22669966
عمــــان 303 89 244
قطــــر 4082 666
البحــرين 17 21 4477
ســـوريا (011) 213 44 43
المغــرب (022) 21 40 40
موريتانيا 525 99 99
مصر (02) 220 222 60
الأردن (06) 551 8894
العراق 889 948 706 (07)
تونس 600 861 71
ليبيا 733 234 612
الجزائر 7878 94 (021)
اليمن 90 99 44 01

كما يمكنك مراسلتنا عبر البريد الإلكتروني info@citrusstv.com أو فاكس رقم +971 4 391 5598

عنواننا البريدي:
الإمارات العربية المتحدة – دبي
صندوق بريد: 500605
تلفزيون سيتروس

Citruss TV - 11938 MHz V - Nilesat 102

شكرا احمد
طلبته عن طريق موقعهم الى السعوديه جده

وكل شوي يحطوا رسوم حاجه الين صفيت عليا 160 دولار:p

اخوي ahmed السلام عليكم مع التحيه
هل العلاج بريفايفوجين استمر طول حياتي زي البخاخ مينوكسيدل ولا له عمر معين واتركه وهل هي احسن من البخاخ والحبوب البرويشيبا ارجو اجابتك دامك موجود

اخ احمد هل الريفافوجين افضل من المينوكسيديل (افوجين) ؟

وكيف طريقة استخدامه هل هيا نفس البخاخ مينوكسيديل ؟

لأن الاسبوع الجاي موعدي عند الدكتور بسام و ودي اسئله اقدر اغير من المينوكسيديل الى الريفافوجين

mohdamin

هل ممكن إستخدام ريفايفوجين مع هيرجرو ؟
وإذا توقفت عن إستخدام هيرجور هل يتساقط الشعر مع العلم بأننى لن أتوقف عن إسستخدام ريفايفوجين ؟
حيث أننى لاحظت أن هيرجور مفعولة أقوى بكثير في إنبات الشعر ولكن الريفايفوجين لا
أرجو الإجابة بس تكون أكيدة

أعلى