bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

مشكله ياريت الي جرب الزراعه يدخل

mohamedsalah1982

انا عملت زراعه من حوالي يومين عن طريق الاقتطاف في مركز في مصر ويارتني مرحت المركز ده

المهم ضروري لو حد عنمله قبل كدا انا في نزيف في المنطقه المانحه هل ده طبيعي خصوصا انو عدي عليه يومين ولا اروح لدكتور جراحه يشوف ايه المشكله هو نزيف خفيف بس مفيش الم بسيط خالص اعمل ايه انا رابطه بشاش وعلي شان الدم اعمل ايه افيدوني

الكابتينو

رد: مشكله ياريت الي جرب الزراعه يدخل

نزيف يعنى بيخرج لسا دم ولا دم متجمد*

mohamedsalah1982

بيخرج دم من الجروح الي ورا بس بسيط

ولد نجد 1

Active Member

هل انت تضغط على المنطقه المانحه او تنام عليها ؟؟؟ اذا الدم بسيط جدا ممكن تصبر بس اذا فيه دم جديد يطلع يكون لونه احمر زاه وجديد ومستمر فلازم تروح لنفس المركز يشوفو الحكايه واذا تبي رأيي انا من اليوم خذ موعد معاهم وروح وقابل الدكتور واشرح له المشكله وخليه يشوف على الاقل حتى تطمئن نفسك يلااا قوم الان لاتكسل

mohamedsalah1982

انا ساكنفي محافظه تانيه ولما رسلتهم قالو عادي بس انا نمت علي المنطقه المانحه دي وفي نقطه تانيه انا اضطريت اربطها بشاش علي راسي وضغط عليه علي شان قوقف الدم ارجوكم لو في حل ياريت حد يقلي عليه

ولد نجد 1

Active Member

يعني انت تعترف انك تدخلت فيها نمت عليها وربطت شاش وضغطت عليها هنا لازم تروح للمركز صحتك اهم اذا تقدر تروح من بكرا روح مايكفي اسشتشارة التلفون لازم معاينه ولو ماتقدر وصعب روح اي مركز قريب منك او دكتور جلديه على الاقل اذا يعرف او يحولك لدكتور جراحه يشوف انت قدرت تروح لهم تعمل العملية لازم تقدر تروح لهم ثاني عشان المشكله هذي هنا صعب نعطيك حل احنا زيك اعضاء مو اطباء ولا شفنا المشكله بس نقول رائينا وعشان صحتك وعشان القلق الي انتا فيه قوم وروح اكشف عليها

أعلى