bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

لبس الكاب واحتكاكه بالشعر المزروع

ahmedalafasy

من الصعب عندي ان اجعل الكاب لا يلامس الشعر المزروع ....ولذلك لم ارتدي كاب طوال الفتره الماضيه ...والان قد مر علي عمليه الزراعه ما يقارب الشهر ....فهل يمكنني لبس الكاب بشكل طبيعي (اعنيي ان يحتك بالشعر المزروع) ...ام ما زال هذا غير ممكن ويضر البصيلات .؟؟

الكابتينو

رد: لبس الكاب واحتكاكه بالشعر المزروع

لا عادى البس ماب مفيش مشكله بس خليك حذر جدا فى اللبس

ahmedalafasy

لا عادى البس ماب مفيش مشكله بس خليك حذر جدا فى اللبس

طيب اخي الكريم بمعني ايه حذر في اللبس ماهو كده كده هيحتك بالمنطقه المزروعه انا مش بعرف اخليه مرفوع زي الشباب الصغيرين وكده :emoji36::D ....يعني كده كده هيحتك بالشعر المزروع ويبقي فوقيه ....فانتا تقصد ايه بمعني حذر :emoji25:

الكابتينو

يعنى يكون واسع مش ضيق على الراس وانت بتلبسه حاول ميحتكش بالبصيلات يعنى اكنك بتنزله على راسك ومتلبسهوش فتره كبيره عشان الشعر لازما يتنفس هواء

ولد نجد 1

Active Member

فرق بين يحتك احتكاك بسيط وبين يضغط على الشعر فانت عادي البسه لو احتك خفيف بس لاتخليه يضغط على راسك وسسسع شويه وفعلا مثل كلام الاخ فوق لاتلبسه لفترات طويله او تخلي العرق يكتم بوسط شعرك خليه يتنفس بالهواء

ahmedalafasy

فرق بين يحتك احتكاك بسيط وبين يضغط على الشعر فانت عادي البسه لو احتك خفيف بس لاتخليه يضغط على راسك وسسسع شويه وفعلا مثل كلام الاخ فوق لاتلبسه لفترات طويله او تخلي العرق يكتم بوسط شعرك خليه يتنفس بالهواء

طيب تمام ....ِكرا جدا ليكوا بس امتي اتعامل طبيعي يعني والبس الكاب طبيعي بدون قلق بعد فتره اد ايه من العمليه ....؟؟

ولد نجد 1

Active Member

شهرين كافيه بس انا من مدرسة التشدد يعني لازم يمر ثلاثه اشهر وهي فتره مرور الشعره بدورتها فالشعر المرزروع يكون تساقط اغلبه والشعر الجيد بدأ بالظهور والمنطقة المانحة تعافت تماما لكن ارجع اقول شهرين كافيه وتعامل مع شعرك عادي لكن احذر الشمس القويه خصوصا بالصيف هذا الحر جدا قوي واخذر من اي ضربه تجي على الراس تعامل معه بطلف وحنيه وهذا يشمل الي عمل عمليه زراعه والي ماعمل الشمس صديقه للشعر والجلد وضروريه لاكتساب فيتامين دال لكن بقوتها وحرارتها مع طول فتره البقاء تحتها تنقلب الفوائد الى اخطار

أعلى