bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

محتاج مساعدة المتخصصين.. ممكن؟

MOHAB HELAL

بسم الله الرحمن الرحيم

عايز استفيد من خبراتكم في أي شئ مهما كان استعمله أو أستخدمه مثل كورس علاجي للشعر لمنع التساقط او لللإنبات.. وعند تركه لايسبب تساقط مرة أخرى...
انا سمعت عن ريفايفوجين بس مجربتش..
والله أعلم...
هل يوجد شئ كهذا
مع فائق احترامي

رد: محتاج مساعدة المتخصصين.. ممكن؟

اخوي جميع علاجات تساقط الشعر تعتبر علاجات وقتية بمعنى انها ماتوقف التساقط بشكل نهائي انما تؤخر من التساقط ويجب عليك استخدامها مدى الحياة ولو تركتها يرجع التساقط زي ماكان الحل الوحيد للصلع هو الزراعة فقط بالتوفيق

MOHAB HELAL

اخوي جميع علاجات تساقط الشعر تعتبر علاجات وقتية بمعنى انها ماتوقف التساقط بشكل نهائي انما تؤخر من التساقط ويجب عليك استخدامها مدى الحياة ولو تركتها يرجع التساقط زي ماكان الحل الوحيد للصلع هو الزراعة فقط بالتوفيق

شكرا جدا على اهتمامك وردك بس انا سمعت ان الريفايفوجين و الكامينوموتو الياباني بيستخدموا فترة وبعد كدة الشعر مش بيقع..
حد جربهم؟

ولد نجد 1

Active Member

لا مو صحيح كورسات العلاج الي ذكرتها خرااابيط وضياع للفلوس فقط قدامك خيارين اما تستخدك المنكسيديل ويفضل النوع الروجين الفوم الرغوة صناعة امريكي 5% او تستخدم حبوب البروبيشيا اذا ماصلتها بمصر لها اسم ثاني نوبيشياحبه باليوم او بروسكار تكسر الحبه لاربع وتاخذ كل يوم ربع وجميع الادوية المنكسيديل والبروبيشيا لازم تمشي عليها باستمرار وطول العمر ولو تركتها يرجع الشعر يتساقط ونصيحة لاتصدق اي احد يقول تقدر تخفف منها بعدين وتتركها بالتدريج لو تركتها او خففت منها بيخف شعرك ويتساقط بالتدريج

أعلى