bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

مساعدك منكم على العاجل

حسين رباوي

السلام عليكم اخواني انا اعاني من تساقط الشعر الكثيف وفي طريقي الى الصلعوعمري 23 سنة وانا بدي نصيحة منكم اريد استعمال المنوكسوديل لكن لااعرف النوعية الافضل وراه اعطيكم صورة هل ينفع معي ام راح الوقت لاينفع هذا الدواء
[U

رد: مساعدك منكم على العاجل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين رباوي
اين انتم يا شباب

الصورة مو طالعة

dado

Member

انت متل عمري نفس الحالة معاك كمال من الجزائر بس انا لم ابدا المنوكسيديل خايف منو واحسن نوعية هي روجين رغوة الامريكي ادا انت من الجوائر ممكن اساعدك فيه

Agahmed

Member

عارف ان النفسيه زفت انا مريت بيها ولسه فيها وادينا مع بعض نصبر بعض وانا قريب من الحاله مش تخاف مدام لسه فيه بصيلات متخفش اهم هاجه الحق شغلها قبل متموت البصليه وانا بستخدم هير باك 5فى الميه وفيتامين هيرتون بس التساقط هيكون شديد معاك فى اول شهر ونص وهتحس انه خف مش تحط فى دماغك حاول تقصره على متقدر عشان مش تلاحظ التساقط ويتعب نفسيتك اكتر وبعدين هيقل انا ليه واحد صاحبى كان حاله اشد مننا بكتير ربنا كرمه بعد 8شهور اهم حاجه الصبر وكل متجيب نوعيه المنوكسديل افضل كل مكان الصبر انا بستعمل هير باك لانه ثمنه على قد ايدى عشان هعيش عليه انا جربت ابر البلازما اخدت 6 ومفيش اى نتيجه هجرب الميزو ثربى كمان 15 يوم وهلاغيك بالجديد

Agahmed

Member

المنوكسديل بيظبط الحته اللى وراء دى انشاءالله هتحس بالفرق وفيه نوع امريكى كويس كنت رايح ازرع الحته دى وقالى ميتفغش الا بعد سن 30 واستعمل النوع ده بيجيب مفعول كويس بذات فى المنفطقه دى بالنسبة ليه كمصرى سعره غالى وزاد الضعف هجبلك اسمه بكره من الدكتور انا هكون موجود بكره الساعه 1 الصبح

Agahmed

Member

انت متل عمري نفس الحالة معاك كمال من الجزائر بس انا لم ابدا المنوكسيديل خايف منو واحسن نوعية هي روجين رغوة الامريكي ادا انت من الجوائر ممكن اساعدك فيه

بص اخ دادو
فيه مثل ضربوا الاعور على عينه قال هيه خربانه خربانه مش قدامنا حل تانى وكل مكان الاستعمال بدرى كل مكان احسن وانا بندم انى مش استخدمته من زمان والقرار يرجعلك واذا كان هعيش عليه عادى العمليه كلها دقيقين رش على فروة الراس وأذا حبيت تزرع لازم ميكنش عندك تساقط لازم يقف

حسين رباوي

والله يا اخي dadoدادو جيت في وقت انا كذالك لم ابدا الاستعمال خوفا من الاضرار المصاحبة له .اخي هذا النوع لقتلي عليه شحال تمن نتاعو ووين نلقاه واذا عندك وسيلة للاتصال ممكن تعطهالي فسيوك او سكايب بارك الله فيك

حسين رباوي

بارك الله فيك اخي agahemلكن بدي اسئلك عن نوعية الافضل وكذالك مدة استعمال المنكسيديل بمعنة اخر كمية الجرعة كم تبقى معي شهر شهران او حسب الاستعمال

dado

Member

والله يا اخي dadoدادو جيت في وقت انا كذالك لم ابدا الاستعمال خوفا من الاضرار المصاحبة له .اخي هذا النوع لقتلي عليه شحال تمن نتاعو ووين نلقاه واذا عندك وسيلة للاتصال ممكن تعطهالي فسيوك او سكايب بارك الله فيك

سلام خويا
و الله مش عارف ليه انا خايف عندي بربوشيا جبتها من بريطانيا خفت من الاضرار و عندي مينوكسيديل رةجين رغوة يكقيني لمدة 10 اشهر الامريكي و البريطاني و الله يجيب الخير نفس حالتك بس انا اكل فقط فيتامبنات و تساقط ماوقف
اخي سكايب kamelmcs4 ممكن نعمل زراعة مع بعض

dado

Member

بص اخ دادو
فيه مثل ضربوا الاعور على عينه قال هيه خربانه خربانه مش قدامنا حل تانى وكل مكان الاستعمال بدرى كل مكان احسن وانا بندم انى مش استخدمته من زمان والقرار يرجعلك واذا كان هعيش عليه عادى العمليه كلها دقيقين رش على فروة الراس وأذا حبيت تزرع لازم ميكنش عندك تساقط لازم يقف
والله كلامك يحفز بس كلام ولد نجد سلبي يخوفك من المنوكسيديل و البروبوشيا لانو كلام كتير حول الحل الخرافي اللي راح ياتي في 2020 بادن الله
ههههه كلام فقط للامل بس و الله حيران

حسين رباوي

اخي دادو انا زراعة لست متحمس لها لكن حسب نتائج المنكسوديل للاعضاء انا ارى ان المنكسوديل افضل انا خايف من ان استعمله ويسقط لي كل الشعر الباقي انا اريد منطقة تاج ترجع كما كانت اما الامام شي عادي من 5سنوات والشعر في الامام لايوجد على الجانبين

حسين رباوي

عارف ان النفسيه زفت انا مريت بيها ولسه فيها وادينا مع بعض نصبر بعض وانا قريب من الحاله مش تخاف مدام لسه فيه بصيلات متخفش اهم هاجه الحق شغلها قبل متموت البصليه وانا بستخدم هير باك 5فى الميه وفيتامين هيرتون بس التساقط هيكون شديد معاك فى اول شهر ونص وهتحس انه خف مش تحط فى دماغك حاول تقصره على متقدر عشان مش تلاحظ التساقط ويتعب نفسيتك اكتر وبعدين هيقل انا ليه واحد صاحبى كان حاله اشد مننا بكتير ربنا كرمه بعد 8شهور اهم حاجه الصبر وكل متجيب نوعيه المنوكسديل افضل كل مكان الصبر انا بستعمل هير باك لانه ثمنه على قد ايدى عشان هعيش عليه انا جربت ابر البلازما اخدت 6 ومفيش اى نتيجه هجرب الميزو ثربى كمان 15 يوم وهلاغيك بالجديد

اخي بدي اسىلك سوال انا ان استعملت المنوكسديل في البدايةهل يسقط شعري كله ثم ينمو من جديد ام مناظق التي ابخها فقط مثلا انا اريد ان ابخ منطقة التاج فقط هل يسقط كله ام الشعيرات الضعيفة فقط

أعلى