bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

مشكلة للسفر من مصر الى تركيا برجاء من الجميع الدخول

ahmed hema

كنت عايز اسافر الاسبوع ده لاجراء عملية زراعة شعر فى اسطنبول ولكنى تفاجئت ان لازم يكزن الباسبور مكتوب فيه وظيفة ولكنى حاصل على بكالريوس ومعنديش وظيفة ايه الحل مين سافر من مصر قريب يعرفنى اعمل ايه وايه الاوراق المطلوبة للسفر

ولد نجد 1

Active Member
رد: مشكلة للسفر من مصر الى تركيا برجاء من الجميع الدخول

كيف لازم وظيفة يعني الي بيروح سياحة مايقدر الا لازم يكون موظف طيب والطلاب مايقدروا يسافروا وش هالقانون اعتقد فيه شي غلط ارجع واسال ثاني

tarek tarek

Member

الحل الوحيد طالما مش مكتوب وظيفه ف الباسبور انك تجيب فيزه زياره وليس سياحه وتقدر تجبها من المركز اللى ريحه خليهم يبعتولك دعوه

ولد نجد 1

Active Member

ليه كدا يا ام الدنيا ليه تبهدلي أولادك الصلعان الحلوين خليهم يروحوا ويزرعوا شعر عشان يرجعوا ليكي حلوين وشيك وجناتل آآآه يامصر ايه الي جرى لك

كنت عايز اسافر الاسبوع ده لاجراء عملية زراعة شعر فى اسطنبول ولكنى تفاجئت ان لازم يكزن الباسبور مكتوب فيه وظيفة ولكنى حاصل على بكالريوس ومعنديش وظيفة ايه الحل مين سافر من مصر قريب يعرفنى اعمل ايه وايه الاوراق المطلوبة للسفر

لو مش عندك وظيفه ...ممكن تغير البطاقه وتجيب فيها مهنه مثل مندوب مبيعات او صاحب شركه او مصور صاحب محل ملابس او تعمل بطاقه ضريبيه وسجل تجارى وكده انت حتغير فى البطاقه ومنها بتغير الباسبور ..مش بيكلف غير ٥٠٠ جنيه السجل التجارى والبطاقه الضريبيه ولما تيجى تقدم على فيزا سياحه مش يقدروا يرفضوك..لما تاخد الفيزا لازم تجيب حاجه اسمها ظابط اتصال او احنا بمصر بنسميه تصريح سفر وده بتصور الفيزا بتاعتك وتروح المجمع وبتشنرى ابلاكيشن ب٥٠ قرش .......نص جنيه........وبتملى بياناتك وبيطلب منك اسم ابوك خماسى وتاريخ ميلاده وبعد ٤ ايام بتستلم التصريح.........ولازم قبل ما تقدم على الفيزا يكون عندك رصيد بنكى ..وقبلها بتحجز من على النت وده كله شغل مكاتب سياحه ..فيه مكتب اسمه ايجيبشن استار جنب السفاره هناك بيخلصلك كل الاوراق ..ربنا يكرمك لو احتجت شىء كلمنى خاص لو ينفع

أعلى