bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1
bnr1 bnr1 bnr1 bnr1

تجربتى ف علاج خف الشعر وسقوطه والحمد لله يوجد صور

tarekzdan

الحمد لله يجماعه انا كنت بعانى بسقوط شعر بدا منذ 5 سنين ف جوانب مقدمه الراس وبدات باستخدام منيوكسيل 5% مع استخدام عقار فيتا زنك وللاسف وقفته شويه والحمد لله رجعت بدات استخدمهم تانى من رمضان الماضى علاوه على استخدام عصير جرجير يوميا وكنت بعصره ف الخلاط واستخدمه كااسبراى ع الشعر مع عدم غسل الشعر الا ف الاستحمام والحمد لله النتيحه واضجه وبدات استخدام عقار بانتوجار بدل الفيتا زنك مع المونيوكسيل ............ ويارب يتم ع خير واى استفسار انا موجود مع العلم انى بدات اوصل لمنتج شبه التوبك هير بس بيتى هههههههه وهقول عليه قريب اوى ومش هيكون ملكف نهائى وطبيعى من الشخص نفسه ومش مضر بفروه الشعر نهائى واليكوا الصور ومحتاج التعليق من الاعضاء

قبل العلاج تقريبا ف شهر ابريل قبل الماضى

بعد العلاج بحوالى سنه الصوره من شهر تقريبا

الصوره من يومين

semsem

Member
ما شاء الله تبارك الله أخي نتيجه فعلا ممتازه اللهم لا حسد ليا تساؤلات اولهم سبب التساقط لديك كان وراثي ام لا والثاني اي نوع من المينوكسديل تستعمل وثالثا هل من الممكن ان تخبرنا عن الطريقه اللي استعملتها اثناء العلاج بالتحديد وهل كنت تستعمل اي انواع الشامبوهات..وشاكر ليك عرض تجربتك فهي توحي بالتفاؤل الشديد ..

tarekzdan

شكرا ع رد حضرتك ... بالنسبه للسقوط مش عارف وراثى او لا بس والدى شعر خفيف بس مش اوى وده ع عمر 60عاما وبالنسبه للمنيوكسيل كان انتاج شركه الاندلس عندنا ف مصر 5% سعره 52 جنيه تقريبا ما يعادل 30 ريال سغودى وبالنسبه الطريقه مااستخدمتش شامبو نهائى طول مده العلاج الحاجه الوحيده كان عصير الجرجير فقط مع المنيوكسيل وفيتا زنك بس وقفت حبوب الزنك وبدات فى البانتوجار علشان ازيد من كثافه ونمو الشعر وللعلم مكنتش بغسل شعرى نهائى الا ف حاله الاستحمام فقط وكان غسل خفيف كمان والحمد لله وان شاء الله مكمل البانتوجار

F2000H

Member
سمعت عن جرجير بس الي اعرفوة انة يستخدم على شعر

tarekzdan

سمعت عن جرجير بس الي اعرفوة انة يستخدم على شعر

حضرتك انا كنت بعصر حزمه من الجرجير مع معلقتين مياه ورد واصفيه واعمل اسبراى للشعر عادى

semsem

Member
طيب أخي المينوكسديل اللي تقصده هل هو البيرفورما ام ما هو اسمة التجاري ؟ والجرجير في اي الاوقات كنت تستخدمه هل بعد ام قبل رش المينوكسديل علي راسك وهل ممكن ان تذكر المنتج الذي تقول بأنه شبه التوبيك كيف يصنع وبالتوفيق ..شاكر ردك وسعة صدرك...

tarekzdan

طيب أخي المينوكسديل اللي تقصده هل هو البيرفورما ام ما هو اسمة التجاري ؟ والجرجير في اي الاوقات كنت تستخدمه هل بعد ام قبل رش المينوكسديل علي راسك وهل ممكن ان تذكر المنتج الذي تقول بأنه شبه التوبيك كيف يصنع وبالتوفيق ..شاكر ردك وسعة صدرك...[/

المينوكسديل كان فعلا بيفورما 5% انتاج شركه الاندلس العلبه لونها اسود والجرجير حضرتك كنت بستخدمه قبل المينوكسديل بوقت مش اقل بااربع ساعات علشان تمتضه فروه الراس وكنت بدلك فروه الراس قبل الاستخدام وبالنسله المنتج لا حضرتك انا عملت توبيك هير بيتى كدا وقت المناسبات وكان م نفس الشعر من المنطقيه الخلفيه وبجد كان تحفه وطبعا ده قبل النتايج الاخيره

بو عفره

النتيجة اكثر من رائعة يا اخي الله يحفظك ويسعدك

PANORAMA

Member
نتائج ممتازة اخوي طارق .. لكن ممكن بعض الاسئلة لو تكرمت.. انت تقول انك ماتغسل شعرك الا وقت الاستحمام والغسل يكون خفيف وبدون شامبوا .. طيب ماتلاحظ ان شعرك يزييت يعني يدهن اذا طولت وانت ماغسلته.. ثاني شي مالاحظت وجود قشرة بالشعر بسبب المينكسيديل وقله غسيل الشعر ؟؟ وهل شعرك بطبيعته جاف ام دهني ؟ وهل لاحظت كثافه بشعر الجسم والوجه مع استخدام المينكسيديل والبنتوجار ؟.. ياليت تفيدينا اخوي طارق .. واتمنى لك شعر جميل وصحي.

tarekzdan

وكيف طريقة عمل الجرير.

أخذ بس الورق ولا كله

وكيف اصفيه
حضرتك بجيب حزمه وقطعها بجزورها واعصره مع قليل من الماء ونعلقه مياه ورد واصفيه بمصفاه واضعه ف زجاجه واستخدمه كااسبراى لفروه الراس

shady mohamed

كنت عايز اسال حضرتك سوال انا عمرى 21 سنة وشعرى ابتدى يسقط استخدمت اول شهر هيرباك 5% استمر علية ولا اجيب بيرفورما مع علم كنت باخد فيتامينات سنترم لو تعرفها ياريت تفيدنى

نتيجة ممتازة والحمد الله ولكن لية استفسارات اخى انا اعانى من خفية فى الخط الامامى للشعر بس باقل بكثير من صورتك الاولى عند بداية العلاج وكنت ذهبت للدكتور هنرى امين عوض وكتبلى مقويات وعصير الجرجير فقط استخدمت المقويات مرة واحدة والجرجير هوا الى استمريت علية لكن النتيجة بسيطة جدااااااااااااا هل انت استخدمت المينوكسديل والجرجير والكبسولات بمعرفتك ولا عن طريق طبيب وهل هتستمر فى هذا العلاج مدى الحياة ام لا لانى على ما اسمع ان المينوكسيديل استعمالة مدى الحياة وان توقفت بدا التساقط من جديد الرجاء المساعدة والافادة لانك تعلم اخى انا هذا المرض العين مسبب لنا امراض نفسية شديدة حتى فى معاملتنا مع الناس اكثر احراجا اذا راينا اشخاص ينظرون الى رؤسنا نعلم ماذا يقولون فى داخلهم ومع العلم انى ذهبت للدكتور احمد عادل نور الدين وقالى مفيش علاج غير الزراعة شكرا واسف جدااااااااااااا على الاطالة

الحمدالله وماشاء الله نتيجة ممتازة كنت اود اوجة لك بعض الاستفسارات انا اعانى من خفية فى الشعر فى مقدمة الراس وبقل بكثير منك فى الصورة الاولى فى بداية علاجك والباقى والحمد الله كثيف وكنت ذهبت فى البداية للدكتور هنرى وكتبلى على مقويات وعصير الجرجير استمريت على الجرجير لكن المقويات لالالا ولكن النتيجة لم تكن قوية ثم بعد وفاة الدكتور هنرى ذهبت للدكتور احمد عادل نور الدين وقالى فى الاول ممكن ابر ثم رجع فى كلامة وقالى لالالا مفيش حل غير الزراعة وانا حالاتى المادية والاجتماعية لا تسمح فهل انت استخدمت هذة الادوية من خلال معرفتك فقط ام عن طريق طبيب وياريت تقولنا مين الطيبب الى ذهبت الية وعندما بحثت عن المينوكسيديل وجدت انة علاج مدى الحياة وفى بداية استخدامة يسبب التساقط ثم يقوم بانبات الشعر من جديد فهل هتستمر فى علاجك مدى الحياة ولو توقفت هيبدا التساقط من جديد الرجاء امدادنا بكل مراحل علاج والى ما سينتهى للمساعدة لانك تعلم مايسببة هذا المرض العين من اضرارا نفسية شفاك الله وعفاك وكل مو هوا فى هذا المنتدى وشكرا واسف جداااااااااا عللا الاطالة

tarekzdan

كنت عايز اسال حضرتك سوال انا عمرى 21 سنة وشعرى ابتدى يسقط استخدمت اول شهر هيرباك 5% استمر علية ولا اجيب بيرفورما مع علم كنت باخد فيتامينات سنترم لو تعرفها ياريت تفيدنى
حضرتك هيرباك نفس الماده الفعاله هو الاختلاف ان ده 60 ملى والهيرباك 100 ملى وع فكره حضرتك علشان تشوف نتيجه العلاج مش اقل من 3 شهور بحد ادانى الموضوع كله محتاج صبر مش اكتر

tarekzdan

نتيجة ممتازة والحمد الله ولكن لية استفسارات اخى انا اعانى من خفية فى الخط الامامى للشعر بس باقل بكثير من صورتك الاولى عند بداية العلاج وكنت ذهبت للدكتور هنرى امين عوض وكتبلى مقويات وعصير الجرجير فقط استخدمت المقويات مرة واحدة والجرجير هوا الى استمريت علية لكن النتيجة بسيطة جدااااااااااااا هل انت استخدمت المينوكسديل والجرجير والكبسولات بمعرفتك ولا عن طريق طبيب وهل هتستمر فى هذا العلاج مدى الحياة ام لا لانى على ما اسمع ان المينوكسيديل استعمالة مدى الحياة وان توقفت بدا التساقط من جديد الرجاء المساعدة والافادة لانك تعلم اخى انا هذا المرض العين مسبب لنا امراض نفسية شديدة حتى فى معاملتنا مع الناس اكثر احراجا اذا راينا اشخاص ينظرون الى رؤسنا نعلم ماذا يقولون فى داخلهم ومع العلم انى ذهبت للدكتور احمد عادل نور الدين وقالى مفيش علاج غير الزراعة شكرا واسف جدااااااااااااا على الاطالة
حضرتك انا ذهبت لدكتور جلديه وبدا معايا بكريمات لمده شهر لشعرى وبعدها كتب ع البيفورما 5% وفعلا استخدمت فتره وجاب نتيجه اكتر من رائعه وبعد كدا وقفته ف الشعر رجع تانى لحد مقررت استعمله مره تانيه وفعلا استعلمته يوميا مع عصير الجرجير يوميا برده وكنت باخد حبوب فيتا زنك ووقفتها وقلبت ف الوقت الحالى ع البانوتجار مع استخدام المنيوكسيل والجرجير وبالنسبه لو وقفت استخدام المنيوكسيل مره واحده غط حضرتك بتوصل للنتيجه المرضيه وتقلل من استخدام بحيث مره يوميا لفتره معينه ثم مرتين اسبوعيا وكهذا لان وقف استخدام مره واحده اكبر غلط وع فكره عصير الجرجير تحفه بس انا كنت بعمله ف البيت

astromido

السلام عليكم
عندى سؤال مهم . هو ال 8 بخات بيبقوا على المنطقه كلها وبنوزع ال 8 بخات عليها كلها زى الى كانت خفيفه من الشعر عندك كدا ولا كل منطقه صغيره نبخ فيها 8 بخات ؟؟؟؟
الاستفسار التانى ياريت لو حضرتك تقولنا على مكونات التوبيك الى انت اخترعته ولك منى جزيل الشكر

أعلى